hnv murr

Insignia Coutry Tourer - třetí do party

Po nedávno uvedených modelech Insignia v karosářských verzích Grand Sport a Sports Tourer přichází Opel s třetí variantou - Country Tourer. Tato nová vlajková loď automobilky nabízí volitelný pohon všech kol s funkcí vektorování točivého momentu, zvětšenou světlou výšku o 25 mm, bohatou výbavu a plastové doplňky evokující vzhled off-road.

 

Stejně jako starší sourozenci i novinka disponuje velkým vnitřním prostorem a škálou inovativních technologií. Její celková délka je 5004 mm. Díky nové architektuře E2, novým materiálům a optimalizované konstrukci karoserie bylo dosaženo snížení hmotnosti o 215 kg a o 5 % se zvýšila torzní tuhost. Oproti předcházející generaci má o 92 mm prodloužený rozvor, čímž vzniklo víc místa na zadních sedadlech. Flexibilita sedadel umožňuje zvětšit zavazadlový prostor z 560 až na 1665 l. A ložní délka 2005 mm od nákladové hrany po přední sedadla je stvořena pro sportovní náčiní, jako je třeba kolo.
Insignia ve stylu country vypadá robustněji. Její off-roadový vzhled tvoří černé obklady blatníkových lemů a prahů karosérie a také stříbrné nájezdové štíty v náraznících. Bude konkurovat modelům jako je Škoda Scout nebo VW Passat Alltrak.
Zvětšená světlá výška (o 25 mm oproti Sports Tourer), 5prvková zadní náprava a inovativní pohon všech kol umožňují jízdu mimo zpevněné silnice. Opel použil místo klasického diferenciálu zadní nápravy dvě elektronicky ovládané vícelamelové spojky, které rozdělují točivý moment mezi zadní kola s ohledem na povrchovou situaci a povětrnostní podmínky. Aby systém kompenzoval nedotáčivost v prudkých zatáčkách, přenáší v závislosti na poloze plynu a úhlu natočení volantu větší točivý moment na vnější zadní kolo. Vozidlo se tím stabilizuje v zatáčce a spontánněji reaguje na povely řidiče.
Řidič má k dispozici výběr z jízdních režimů Normal, Sport nebo Tour. Na základě zvoleného režimu adaptuje zdokonalený podvozek charakteristiku tlumičů odpružení, posilovače řízení, elektronického pedálu plynu a body přeřazování u automatické převodovky. Srdcem adaptivního podvozku je nový software Drive Mode Control, který průběžně analyzuje informace senzorů a na jejich základě rozeznává individuální styl jízdy.
Opel vybavil Country Tourer nejmodernějšími technologiemi a asistenčními systémy, aby zabezpečil vysokou úroveň bezpečnosti a komfortu. Mezi ně patří např. inovativní adaptivní světlomety IntelliLux LED matrix pro rozličné osvětlovací funkce včetně bodových dálkových světel s dosvitem do 400 m,  vyhřívané přední sklo či systémy jako head-up displej, adaptivní tempomat ACC s funkcí automatického nouzového brzdění, systém kamer se záběrem 360°, aktivní systém na udržování jízdního pruhu nebo systém pro vyparkování. Samozřejmostí je u Opelu telematický systém OnStar už v základní výbavě, který je nyní rozšířen o možnost rezervace hotelu a vyhledávání volného parkoviště přes dispečink.
Pro pohon Insignie jsou na výběr turbodmychadlem přeplňované benzínové a naftové agregáty. Vrcholem je nový vznětový čtyřválcový motor 2,0 BiTurbo disponující výkonem 154 kW a točivým momentem 480 Nm už od 1500 ot/min díky sekvenčnímu dvoustupňovému přeplňování dvojicí turbodmychadel. Z benzínových jednotek je vrcholná jednotka 2,0 Direct Injection Turbo s výkonem 191 kW. Oba motory jsou propojeny standardně s novou 8stupňovou automatickou převodovkou AT8 a adaptivním systémem pohonu všech kol Twinster. Tento aktivní dvouspojkový systém s elektronickým řízením je v tomto segmentu použit poprvé. Díky vektorování točivého momentu redukuje nedotáčivost, je nezávislý na prokluzu jednotlivých kol, a nahrazuje absenci konvenčního diferenciálu.  
Automobilka nastavila pro svou novou vlajkovou loď i velmi zajímavou cenu. Pro model Country Tourer ve výbavě Selection a zážehovým motorem 1,5 Turbo s výkonem 103 kW požaduje 649 900 Kč.   /pk/

 
Publikováno: 30. 4. 2018 | Počet zobrazení: 1402 článek mě zaujal 334
Zaujal Vás tento článek?
Ano