hnv murr

Agilnější řada elektrických vysokozdvižných vozíků RX 20

Specialista na komplexní intralogistická řešení, společnost STILL, přepracoval svou úspěšnou řadu RX 20. Nová konstrukční řada se skládá z 13 typů vysokozdvižných vozíků a je dimenzována pro břemena o hmotnosti od 1,4 do 2 t při vzdálenosti těžiště břemene 500 mm.

 

S původním stříbro-oranžovým vozíkem RX 20, který byl uveden na trh již v roce 2005, se výrobce přesně trefil do tehdejších potřeb provozovatelů elektrických vysokozdvižných vozíků. Dosvědčují to i prodejní výsledky - RX 20 bylo vyrobeno přes 80 000 ks.
Nynější novinka je zcela přepracovaná, je kompaktnější s vylepšenou ergonomií, větším výkonem a inteligentními asistenčními systémy. Tyto univerzální vozíky se velmi dobře hodí pro kombinovaný provoz (uvnitř/venku) ve vícesměnném režimu s přepravou zboží o maximální rychlosti 20 km/h. Kompaktní konstrukce umožňuje nasazení i v úzkých pracovních uličkách skladů a stohovat palety může až do výšky 5,9 m.

Inovace
Výrobce kladl důraz na sílu a výkon, proto je vozík vybaven zcela novým hnacím systémem se dvěma zapouzdřenými bezúdržbovými trojfázovými pojezdovými motory s aktivním chlazením a měničem nové generace. Kromě vysokého výkonu zajišťuje toto řešení také výbornou stoupavost na rampách - dle jmenovité nosnosti a s maximální přípustnou hmotností břemene překoná 20% stoupání.
Uživatel má možnost přepínat tlačítkem volbu mezi lepší energetickou efektivitou a vyšším výkonem překládky. V každém jízdním programu lze nastavit rychlost, zrychlení a elektrické brzdění při změně směru jízdy. Výhodou je také jednoduché a intuitivní ovládání všech funkcí zdvihu a řízení.
Z třinácti typů vysokozdvižných vozíků RX 20 je sedm tříkolových a šest čtyřkolových. Dva z nové řady - kompaktní RX 20-14C (nosnost 1,4 t) a RX 20-16C (nosnost 1,6 t) - disponují vysokou obratností díky krátkému rámu, který umožňuje dosažení malé šířky pracovní uličky. U čtyřkolových vozíků přispívá ke zmenšení šířky pracovní uličky kombinovaná klasická náprava. Ve srovnání s předchozími modely mají tříkolové vozíky o 29 mm a čtyřkolové o 171 mm menší šířku pracovní uličky.
Díky standardní výšce 2035 mm je nová řada vysokozdvižných vozíků vhodná i pro nasazení v kontejnerech. Pro nižší průjezdy nebo v nákladních vagonech vlaků je k dispozici vozík s výškou ochranné stříšky jen 1949 mm.

Unikátní duální prostor baterie
Elektrické 48V vozíky se standardním rámem mají nyní na výběr baterie s kapacitou 625 Ah ve dvojím zapojení - A nebo B. K tomu je uzpůsoben duální prostor baterie, dosud na trhu unikátní, který umožňuje použití dvou typů baterií. Provozovatel tak může používat své stávající baterie a podle nasazení využívat výhody jiných baterií, přitom je připraven i na možné použití např. Li-Ion baterie. Výměna baterie probíhá stejně jako u předchůdce, a to z boku pomocí nízkozdvižného vozíku.
S Li-Ion baterií (49 kWh) má vozík nejdelší dojezd ve své třídě. Dokonce lze v případě potřeby střídat olověnou s Li-Ion baterii.

Pracoviště řidiče
Vše bylo cíleno na vyšší ergonomii pro neunavující práci obsluhy. Řidič má díky velké stupačce snazší nastupování na sníženou (o cca 6 cm) výšku prostoru pro nohy, tím je pracoviště řidiče o 50 mm níže. Zvýšena byla i výška kabiny o 16 mm, takže i obsluha vyššího vzrůstu má adekvátní prostor. Optimalizovaný byl i stožár, jehož zvedací válce jsou nyní umístěny za profily stožáru. Docílilo se tak lepšího výhledu na všechny strany, hlavně ale přes stožár. K tomu byla konstruována i ochranná stříška řidiče, takže řidič má výborný výhled pro bezpečné a rychlé zaskladňování a vyskladňování i ve vysokých regálech.
Konstruktéři si dali záležet nejen na atraktivním designu vozíku, ale i na snížení hladiny hluku, zejména od čerpadla zvedání a řízení a pojezdových motorů. Navíc byly vnější plastové části z velké míry nahrazeny ocelovými, kvůli větší odolnosti.

Asistenční funkce a bezpečnost
Velký důraz byl výrobcem kladen na robustní konstrukci, kvalitní materiály a bezpečnost provozu. Například asistenční systém Curve Speed Control automaticky přizpůsobuje rychlost v zatáčkách podle úhlu zatočení. Nově vyvinutá zobrazovací a ovládací jednotka EASY Control funguje jako bezpečnostní a komunikační centrála. Velký barevný grafický displej informuje řidiče o všech parametrech vozíku, jako je rychlost jízdy, úhel naklonění, stav baterie, spotřeba energie apod. Řidič ale může prostřednictvím menu a tlačítek přistupovat také přímo k programům jízdy a zdvihu, zobrazení zbývajícího nabití baterie a dalším funkcím. Displej zobrazuje i směr jízdy a asistenční funkce, jako zobrazení stability či omezení rychlosti při zdviženém nosiči vidlic. To vše, včetně výborného výhledu do všech stran a boční výměny baterie, přispívá obsluze k precizní manipulaci s břemenem a pomáhá jí zvyšovat výkon překládky.
/pk/

 
Publikováno: 30. 4. 2018 | Počet zobrazení: 1395 článek mě zaujal 338
Zaujal Vás tento článek?
Ano