Aimtec hnv murr

Malé velké auto - Polo 6. generace

Značka Volkswagen představila druhý listopadový týden novinářům v národní premiéře svůj bestseller - Polo zcela nové generace. Novinka se opticky zvětšila na úroveň Golfu a v nabídce disponuje nejmodernějšími technologiemi ze segmentů vyšších tříd, jako je Golf a Passat.

 

Nejnovější šestá generace hatchbacku Polo, která se vyrábí ve Španělsku, nyní měří na délku přes 4 m (4053 mm) a na šířku 1751 mm. Ve srovnání s první generací, jež přišla na svět v roce 1975, narostla nová generace o 541 mm na délku a o 192 mm na šířku. I když se to za 42 let nezdá jako velké číslo, opak je pravda. Polo poprvé překonalo hranici čtyř metrů a ve značce VW patří mezi nejprodávanější model v Evropě. S rostoucími rozměry narostl i rozvor o 94 mm na 2564 mm a také zavazadlový prostor se zvětšil o 25 % na celkových 351 l, což je oproti 5. generaci o 71 l více.
Polo je postaveno na platformě MQB A0 stejně jako Seat Ibiza, torzní tuhost je podle výrobce zvýšená o 28 %. Karoserie vyniká krátkými převisy a ostřejšími šípovitými liniemi, které najdeme hlavně na bocích a předních partiích. Čtrnáct odstínů barev karoserie, několik barevných kombinací interiérů a různá litá kola umožňují větší individualizaci. Tři základní výbavy: Trendline, Comfortline a Highline jsou doplněny variantou Beats se speciálním audio systémem o výkonu 300 W a variantou se sportovním paketem R-Line. Vrcholná verze GTI s výkonem 147 kW bude následovat později.
Interiér je ve srovnání s předchozí generací výraznější a prostornější s moderními prvky digitalizace. Dominantou je digitální dotykový panel uprostřed palubní desky, který si vyměnil místo se středovými průduchy klimatizace, takže jej má řidič lépe v zorném poli. Polo je prvním Volkswagenem, který má ve výbavě přístrojový panel Active Info Display nejnovější druhé generace s jednodušším ovládáním a vyspělejší grafikou.  
O pohon nového Pola se budou starat úsporné benzínové a dieselové agregáty poskytující výkon od 48 do 110 kW. Vůbec poprvé bude pro Polo pohon i na stlačený zemní plyn (CNG): motor 1,0 TGI o výkonu 66 kW. Benzinové motory budou od atmosférického tříválce 1,0  MPI s 48 kW až po nový přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI Evo s deaktivací válců a výkonem 110 kW. Motor TDI disponuje nejvyšším výkonem 70 kW. Už v sériové výbavě mají všechny motory systém start-stop a režim rekuperace kinetické energie. Kromě manuálních převodovek lze kombinovat motory o výkonu od 70 kW se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.  
Díky nabídce nových asistenčních a komfortních systémů by Polo mělo být jedním z nejbezpečnějších vozidel ve svém segmentu. Ve výbavě najdeme třeba systém sledování prostoru před vozem s funkcemi nouzového brzdění a rozpoznávání chodců (Front Assist), asistenta pro změnu jízdního pruhu se sledováním slepého úhlu, asistenta pro vyjetí z parkovacího místa nebo adaptivní tempomat až do rychlosti 210 km.h-1, asistenta pro rozjezd do kopce či asistenta pro rozpoznávání únavy řidiče. Vozidlo lze ale doplnit také např. o bezklíčový vstup, adaptivní tlumiče nebo indukční dobíjení telefonů. Z konektivity nabídne funkce MirorrLink, Android Auto i Apple CarPlay.
/ks/

 
Publikováno: 1. 3. 2018 | Počet zobrazení: 2567 článek mě zaujal 388
Zaujal Vás tento článek?
Ano