ITS Schunk

Nissan Micra - odvážný individualista

Pátou generaci modelu Micra, kterou Nissan odhalil loni na autosalonu v Paříži, nelze srovnávat s předchozí generací, jde o diametrálně odlišný model. Nyní už není vnímána jako miniauto, ale model s agresivnějším vzezřením, který si nenechá nic líbit. Micra je širší a narostla do délky.

 

Japonský výrobce po nevýrazném designu čtvrté generace modelu Micra, která nastoupila v roce 2010 na trh, představil v roce 2015 v Ženevě koncept nazvaný Sway. Na něm automobilka demonstrovala křivky pro budoucí hatchback. V loňském roce pak přichází pátá generace modelu Micra s liniemi převzatými právě z konceptu. Ve srovnání se 4. generací šlo o zcela nový design. Nejde přitom jen o vnější kabát, novinka nabídla změnu rozměrů, kvalitní a prostorný interiér a také výborné jízdní vlastnosti.
Podle výrobce je umožněno díky paletě deseti laků karoserie v kombinací se všemi možnými doplňky vytvořit až 125 variant pro osobní individualitu. Měli jsme možnost vyzkoušet Micru v agresivním oranžovém provedení (tzv. Energy), které je dostupné jen pro tři nejsilnější výbavy (Acenta, N-Connecta a Tekna). V našem testovaném provedení se jednalo o výbavu N-Connecta. Individualizace je zaměřena hlavně na mladé lidi, ale svůj styl zde najdou i starší ročníky. Osobně se mi oranžové dynamické provedení líbilo. Karoserie s ostrými dynamickými křivkami je obohacena sportovními proporcemi. Na délku měří bez 1 mm čtyři metry. Zepředu působí Micra i díky výrazným LED světlometům velmi sebevědomě. Zajímavým prvkem je při pohledu z boku efekt vznášející se střechy. Ten je docílen tmavou konturou ohraničující boční okna včetně sloupků až k zadnímu oknu. V končicí tmavé kontuře jsou skryté kliky zadních dveří. Nejde sice o žádnou novinku, protože kliky v zadním sloupku užilo již několik automobilových výrobců, ale v tmavém provedení v celkovém designu to vypadá velmi dobře.  
Díky šířce vozu 1743 mm (je jednou z nejširších v segmentu) a sníženou výškou (1455 mm) bylo docíleno výrazných zadních partií se sportovním nádechem. Vyklápěcí víko pátých dveří umožňuje dobrý přístup do zavazadelníku o objemu 300 l, který patří k těm lepším. Po sklopení zadních opěradel se sice docílí objem 1004 l, ale kvůli vysokému schodu, který vznikne málo sklopenými zadními opěradly, bude problém do něj naložit rozměrnější zavazadla.
Po usednutí do vozidla mile překvapí dvoubarevný interiér ve velmi dobrém řemeslném zpracování i co se týče použitých materiálů. I když jde o vozidlo B segmentu, sedadlo řidiče není umístěno vysoko a jeho nastavení včetně volantu umožňuje pohodlný posez rozdílným výškovým kategoriím. I kolega se svými 195 cm si dokázal najít správnou polohu za volantem. Přední sedadla mají dobré boční vedení, zadní už menší, a pokud sedí vepředu řidič a spolujezdec se 180 cm výšky, zadní cestující budou mít málo místa v oblasti kolen. Volant je příjemný, jen bych z něj ubral několik ovládacích prvků, je jich tam podle mě dost. Ostatní ovládací prvky jsou pěkně v dosahu a dobře čitelné, včetně velkého 7" displeje. Líbil se mi systém „ptačí" perspektivy, který vytváří kamery v 360° celku. Sice jde o malé vozidlo, ale zadní výhled je „ponorkový", takže tento výhled seshora jsem ocenil.  
V nabídce pro pohon vozu jsou k dispozici dvě benzínové jednotky: atmosférický 1,0 motor a 0,9 IG-T, a jedna dieselová 1,5 dCI. Testované vozidlo poháněla tříválcová benzínová jednotka IG-T o objemu 898 cm3, disponující maximem výkonu 66 kW při 5500 ot.min-1 a maximem točivého momentu 140 Nm při 2250 ot.min-1. Micra pod taktovkou tohoto motoru se chová velmi svižně, pěkně reaguje na plynový pedál a je ochotně dravá i při stoupavých zatáčkách. Motor byl propojen s 5stupňovou manuální převodovkou, na kterou si řidič okamžitě zvykne. Řadí hladce a přesně s dobrým odstupňováním jednotlivých převodových stupňů. Kabina je dobře odhlučněna, při volnoběhu se dovnitř nedostávají žádné vibrace.
Podvozek je přiměřeně měkký, takže jízda je komfortní. Větší 17" kola s nízkoprofilovými pneumatikami vypadají na vozidle pěkně, ale na druhou stranu jsou přejezdy příčných nerovností v kabině citelnější.  
Spotřeba udávaná výrobcem je 4,3 l na 100 km. Já jsem konkrétní spotřebu neměřil, ale na konci testu při rozmanité jízdě po městě i mimo něj mi vyšla spotřeba 5,9 l.
Základní cena vozu s motorem 0,9 IG-T ve výbavě N-Connecta vychází na 349 000 Kč. Testovaný model měl ale plejádu příplatkové výbavy, která pak úměrně tomu cenu zvedne. Výběr z příplatkové výbavy: zadní parkovací kamera s parkovacími senzory, inteligentní klíč, systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, panoramatický kamerový systém s detekcí pohybujících se objektů a sledováním mrtvého úhlu, audiosystém Bose Personal (4 vnitřní reproduktory + 2 v hlavové opěrce řidiče) či navigace se 7" dotykovým displejem.  /ks/

 
Publikováno: 31. 10. 2017 | Počet zobrazení: 937 článek mě zaujal 133
Zaujal Vás tento článek?
Ano