ITS Schunk

Hyundai Santa Fe v nejvyšší možné výbavě

Už od roku 2001 je vlajkovou lodí v nabídce vozů SUV této značky. Poslední generace přišla na trh s modernizovaným designem a řadou nových vyspělých bezpečnostních, komfortních a praktických prvků výbavy. Je odrazem současného trendu, kdy se stírají rozdíly v úrovni komfortu a pohodlí mezi auty s různými typy karosérií. Proto si v něm připadáte jako v moderní limuzíně, a zároveň máte k dispozici flexibilní uspořádání interiéru, jak se na modely SUV sluší a patří.

 
Jsou modely aut, kdy při jejich výběru nevíte, čeho si dříve všímat. Mnoho stupňů výbavy, rozličné motorizace, nepřeberné množství výběrových paketů a další doplňkové výbavy. U Santa Fe to je jednodušší. Stačí si rozmyslet, zda sáhnout po dvou- nebo čtyřkolce, benzínovém nebo dieselovém motoru, mechanické nebo automatické 6stupňové převodovce, vybrat jednu ze tří výbav. K testu jsme měli Santa Fe s dieselovým motorem 2,2 CRDi o maximálním výkonu 147 kW, nejvyšší rychlosti 203 km.h-1, se 6stupňovou automatickou převodovkou s možností ručního řazení, pohonem 4WD, v nejvyšším stupni výbavy Executive. V té jsou všechny vymoženosti, které má automobilka k dispozici. Dokoupit si můžete jen metalický lak, panoramatické střešní okno, a hlavně paket Technology, který obsahuje inteligentní adaptivní tempomat s funkcí úplného zastavení a opětovného rozjezdu, monitorování okolí vozu 360° kamerovým systémem, asistenta změny jízdního pruhu, systém varování před čelním nárazem s funkcí automatického brzdění, detekci vozidel i chodců, sledovaní mrtvého úhlu vnějších zrcátek, upozornění na projíždějící vozidla při couvaní. To vše auto vlastnilo, takže jsme se vozili v Santa Fe s „nejnadupanějším" vybavením.
Pokud jde o vzhled, tak auto přejímá nejnovější stylistické prvky značky, modely jsou vizuálně sjednoceny charakteristickou šestiúhelníkovou maskou chladiče, která má chromovanou úpravu. Zaujmou mohutné nové přední a zadní nárazníky, nově navržené mlhové světlomety a světla LED pro denní svícení se stříbrným rámečkem, vpředu jsou nově uspořádané xenonové adaptivní světlomety. Moderní a odvážný vzhled dotvářejí nově navržená 17“, 18“ a 19“ kola z lehké slitiny.
V interiéru byly přepracovány ovládací panely na středové konzole a multimediální navigační systém s bezplatnou aktualizací map po dobu deseti let. Mimochodem ten je u výbavy Executive v základu. Kombinuje přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB a prémiovou zvukovou aparaturu značky Infinity s 12 reproduktory. Mohu potvrdit, že zážitky z poslechu věrného prostorového zvuku jsou opravdu výjimečné. Uvnitř cítíte kultivované, komfortní prostředí, pohodlná sedadla s koženým čalouněním jsou anatomicky tvarovaná, přední v elektrice s vyhříváním i chlazením. Všude je plno odkládacích schránek a prostor, velmi šikovné a praktické je členění pod víkem zavazadlového prostoru, objem zavazadlového prostoru se podle uspořádání pohybuje v rozmezí 585 - 1680 l.
Hyundai Santa Fe jsme prověřili v zimních mrazivých podmínkách. Vzhledem k tomu bylo příjemné využívání mj. bezklíčového systému, vyhřívaného volantu či otevírání zadních dveří pohybem nohou pod nárazníkem. Výrobce sám v propagačních materiálech uvádí, že auto je určené především pro provoz na silnici, ne do náročného terénu. Praxe tomu dala za pravdu. Najeli jsme celkem 598 km především cestou na a po Šumavě, z toho na Prahu zbylo asi 140 km. Na dálnicích a běžných silnicích se vůz chová suverénně, drží stopu i na sněhu, snadno se s ním při délce 4690 mm manipuluje. V městském provozu jsem nebyl nadšený ze systému start/stop, rozjezd má znatelnou prodlevu. Při zkoušce v terénu jsem se v jednom úseku dostal do prudšího sjezdu s náhle zcela zledovatělým povrchem. I při zapnutí pomocných mechanismů, jako 4WD LOCK, asistenta pro sjíždění svahu, jsem z něj jel jak na saních. Vše se ale dalo zvládnout na pedálu uměřeným přerušovaným brzděním. Při celkově velmi ohleduplné jízdě dosáhla na konci testu průměrná spotřeba na údaj 7,9 l/100 km.
Základní cena poslední generace vozu Hyundai Sante Fe v uvedeném uspořádání je 1 099 990 Kč, s příplatkovou výbavou se zvedla na 1 235 890 Kč. To je ale maximální možná. Ještě připomínám, že na našem trhu je také jeho mladší bratříček Grand Santa Fe, který je ještě větší a oba jsou k mání i v sedmimístném provedení.

Oldřich Šesták
 
Publikováno: 26. 5. 2017 | Počet zobrazení: 1591 článek mě zaujal 139
Zaujal Vás tento článek?
Ano