Aimtec hnv murr

Dacia Dokker - přívětivá a velmi dostupná

Pickup Dokker rumunského výrobce Dacia patřící do skupiny Renault je auto vhodné jak pro živnostníky, tak i jako rodinný vůz. Modely Dacia si svou oblibu získaly díky cenové politice, kterou výrobce stanovil přesně v poměru k užitné hodnotě. To platí i o modelu Dokker, jehož základní cena začíná na 214 900 Kč, testovaný model pak byl o 23 000 dražší.

 

Všestranný Dokker nejde přehlédnout, jeho linie jsou jednoduché, a přitom z něj vyzařuje určitá robustnost a odolnost. A právě odolná jednoduchost je jeho devizou. Výrobce jej nabízí ve čtyřech úrovních výbavy: Access, Open, Arctica a Stepway. Pro redakční test jsem měl k dispozici výbavu Open v exkluzivním hnědém kabátku. Líbily se mi lakované sportovní nárazníky s kulatými, ve spodní části umístěnými světly do mlhy.
Do kokpitu řidiče se nastupuje pohodlně dostatečně širokými dveřmi. Posed je dost vysoký, takže řidič má pěkný výhled. Interiér je jednodušší, ale příjemný. Nadchlo mě velké množství odkládacích prostor a přihrádek, ať to byly velké otevřené kapsy na palubní desce či ve dveřích, všechny byly pěkně po ruce. Ocenil jsem také praktický odkládací prostor nad hlavami řidiče a spolujezdce. Nastavení venkovních zrcátek je pouze ruční, což je nepraktické při nastavování zrcátka u spolujezdce, protože se musíte nahnout a zkoušet nastavení metodou pokus-omyl. Boční dveře jsou posuvné, ale bohužel pouze na pravé straně. V případě, že si připlatíte 25 000 Kč za vyšší výbavu Arctica, budou k dispozici jak elektricky ovládaná venkovní zrcátka, tak i posuvné boční dveře na obou stranách vozu. Příjemné je také umístění ovládacích tlačítek elektrického otevíraní předních oken na dveřích, což u modelů této cenové kategorie bych čekal neprakticky na středovém sloupku.
Pětimístný interiér je pohodlný, zadní sedadla jsou dělená v poměru 1 : 2, sezení nabízí nízké boční vedení, ale příjemný posed. Výhodou je, že opěradla zadních sedadel se dají sklopit a poté překlopit celé dopředu. Tím vznikne z 800litrového zavazadlového prostoru velký užitný prostor pro podnikání o objemu 3000 l s ložnou délkou 1,57 m. Navíc zadní dvoukřídlé dveře umožňují velmi snadné nakládání i vykládání materiálu. Výhodou je, že vozidlo disponuje plnohodnotným rezervním kolem, které je umístěno pod zavazadlovým prostorem, ale zvenčí. Vtipně je umístěn zvedák i klíč na kola na viditelném místě hned za levým křídlem dveří.
O pohon modelové řady Dokker se stará jeden ze čtyř agregátů: benzinové 1,2 TCe a 1,6 SCe, a dva dieselové 1,5 dCi o výkonech 55 a 66 kW. Testovaný model byl osazen nejsilnější benzinovou jednotkou 1,6 SCe o výkonu 75 kW propojenou s manuální 5stupňovou převodovkou. Řazení jednotlivých stupňů jde hladce.   
I když je vozidlo vyšší stavby, při zatáčkách se naklání jen minimálně, příčné drobné nerovnosti zvládá bez problémů, a i jízda po dlažbě nedrncala, podvozek ji pohltil zcela nekompromisně.    
Model Dokker mě překvapil, jde o prostorné vozidlo a nadprůměrným místem nad hlavami cestujících, pohodlné na cestování a přitom za velmi přátelskou cenu 237 900 Kč.

/pk/  

 
Publikováno: 27. 2. 2017 | Počet zobrazení: 2275 článek mě zaujal 387
Zaujal Vás tento článek?
Ano