murr Schunk

Ateca pro aktivní styl

První SUV španělské značky Seat se povedlo. Novinku Ateca předvedl Seat v účelném designu, všestranností pro městský provoz i terénní schopnosti. Do vínku dostala soubor nejmodernějších systémů a technologií, které zvyšují úroveň bezpečnosti a komfortu. Navíc s atraktivním poměrem cena/výkon.

 

V současnosti nejrychleji rostoucí trend segmentu SUV pochopili všichni automobilový výrobci, kteří si chtějí ukrojit z tohoto pomyslného koláče. Nechybí ani španělský Seat, který předvedl českým zákazníkům své první SUV. Název Ateca vychází z názvu španělské vesnice ležící u Zaragozy. Se svou délkou 4,36 m nabízí nejlepší využití prostoru ve svém segmentu. Tím je dostatečný i zavazadlový prostor objemu 510 l ve standardním uspořádání nebo 485 l ve verzích 4Drive. Boční profil vyjadřuje dynamiku a výkon. Tomu napomáhá i umístění vnějších zpětných zrcátek na ramenní části dveří, což je detail, který je obvyklý jen u sportovních vozů. Také interiér se zvýšenou polohou sedadel, viditelnou přídí a odolným obložením dveří vyjadřuje sportovní charakter.
Na výběr budou modely s pohonem předních nebo všech kol, a mechanickou nebo dvouspojkovou převodovku DSG. Ateca je na českém trhu v nabídce od listopadu ve dvou výbavových liniích (Style a Xcellence) a širokou nabídkou technických prvků výbavy na přání, např. přední LED světlomety, inovativní asistent pro jízdu v koloně, nový asistent pro stav nouze a také soubor informačních a zábavních systémů s 8“ dotykovým displejem.
Díky technologii Drive Profile je umožněno přizpůsobit nastavení vozu aktuální jízdní situaci, stavu vozovky a osobním preferencím. Na výběr jsou režimy Normal, Sport, Eco a Individual. Modely s pohonem 4Drive disponují navíc režimy Snow a Offroad, jakož i funkcí asistenta pro sjíždění strmých svahů. Praktickým prvkem je elektricky ovládané zadní výklopné víko, které lze otevřít i zavřít pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Rozsáhlá nabídka inovativních asistenčních systémů zahrnuje: Asistent pro jízdu v dopravní koloně, adaptivní tempomat ACC s radarovým senzorem a autonomním brzděním v nebezpečných situacích, rozpoznávaní chodců a dopravních značek, sledování mrtvého úhlu, prostorový kamerový systém zobrazující vozidlo z ptačí perspektivy, autonomní parkovací systém, asistent pro stav nouze a asistent dálkových světlometů bez oslňování protijedoucích vozidel.
Nabídka vznětových motorů začíná jednotkou 1,6 TDI s výkonem 85 kW. Motory 2,0 TDI jsou k dispozici s výkony 110 a 140 kW. Vstupním zážehovým motorem je 1,0 TSI (85 kW) a čtyřválec 1,4 TSI (110 kW) vybavený systémem deaktivace válců při částečném zatížení. Hodnoty spotřeby paliva a emisí pro tyto motory sahají od 5,2 do 6,2 l/100 km a od 119 do 143 g/km. Motory TDI a TSI s výkonem 110 kW jsou k dispozici s převodovkou DSG nebo s pohonem všech kol 4Drive, zatímco TDI s výkonem 140 kW je sériově vybavena převodovkou DSG i pohonem všech kol 4Drive. Tento pohon všech kol používá nově vyvinutou, hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojku Haldex 5, která reaguje extrémně rychle na jakékoli jízdní situace.

/ks/

 
Publikováno: 27. 2. 2017 | Počet zobrazení: 1229 článek mě zaujal 241
Zaujal Vás tento článek?
Ano