murr Schunk

Pro vozový park vychází nejvýhodněji Goodyer

Portfolio společnosti Goodyear Dunlop Europe pro nákladní vozidla a autobusy zahrnuje přes 400 různých typů pneumatik ve vice než 55 rozměrech. Těmito pneumatikami vybavuje standardně svá vozidla mnoho výrobců nákladních vozidel a také dopravců, kteří oplývají stovkami nákladních vozidel svých vozových parků. Mezi ně patří také španělský dopravce Marcotran, který provedl vlastní srovnávací testy pneumatik.  

 

Flotila celoevropského vozového parku tohoto španělského dopravce zahrnuje na 700 nákladních vozidel a 1200 návěsů, všechny jsou vybaveny převážně pneumatikami Goodyear Fuelmax optimalizovanými na nízkou hodnotu valivého odporu. Aby Marcotran zjistil, jak rozdílné by byly úspory, kdyby přešel na pneumatiky Goodyear Kmax, které jsou optimalizovýny na kilometrový proběh, provedl dlouhodobý srovnávací test. Cílem bylo srovnat skutečně dosaženou úsporu paliva a skutečné snížení nákladů na pneumatiky díky delšímu kilometrovému proběhu.
Po vyčíslení úspor dospěl k závěru, že na určitých trasách může při použití pneumatik Fuelmax ušetřit ročně téměř 1000 eur na jedno vozidlo, zatímco pneumatiky Kmax mu přinášejí díky vysokému kilometrovému proběhu úspory na jiných trasách. Odhadovaný celkový kilometrový proběh pneumatik Kmax se pohybuje mezi 240 tisíci km v případě pneumatik na hnanou nápravu a 450 tisíci km v případě návěsových pneumatik. Pro pneumatiky Fuelmax je to mezi 220 tisíci km u pneumatik na hnanou nápravu a 350 tisíci km u návěsových pneumatik. Potenciální finanční úspora díky vysokému kilometrovému proběhu by tak u pneumatik Kmax činila ročně 287,70 eur na vozidlo ve srovnání s kombinací pneumatik Fuelmax na všech nápravách. Výpočty vycházejí z ročního nájezdu 150 000 km, minimální hloubky dezénu 1,6 mm a ceny 0,70 eur za litr paliva.
Spotřeba paliva s pneumatikami Fuelmax činila 30,38 l/100 km, zatímco při kombinaci pneumatik Kmax na všech nápravách to bylo 31,58 l. Z toho vyplývá, že s pneumatikami Fuelmax ve srovnání s Kmax vznikne roční úspora nákladů na palivo ve výši 1252 eur.
Při použití pneumatik Fuelmax na vybraných trasách by dopravce mohl na palivu ušetřit celkem 964 eur ročně na jedno vozidlo. Pneumatiky Kmax ale díky velkému kilometrovému proběhu jsou vhodnější při delších přepravních vzdálenostech. Z testů vyplynulo, že oba typy pneumatik významně přispívají k snižování celkových nákladů na vlastnictví (TCO) vozového parku.

/jj/

 
Publikováno: 27. 2. 2017 | Počet zobrazení: 1082 článek mě zaujal 179
Zaujal Vás tento článek?
Ano