hnv murr

TechDays na univerzitě není jen pro studenty

V prvním prosincovém týdnu loňského roku se uskutečnila dvoudenní akce TechDays společnosti DMG MORI na Slovensku. Jde o tradiční akci, kterou hostila Materiálovotechnologická fakulta STU v Trnavě ve svém Centru exelentnosti 5osého obrábění.

 

Cílem pravidelných technologických dnů je více se přiblížit obchodním partnerům, zákazníkům a také motivovat studenty. První den TechDays byl proto určený obchodním partnerům a druhý byl vyhrazený studentům. Pro podporu technického školství organizuje DMG MORI předváděcí akce přímo na univerzitách a také jim poskytuje své stroje na vybudování center obrábění za dotované ceny. Kromě slovenské MTF STU úzce spolupracuje s Banskou univerzitou v Ostravě a Západočeskou univerzitou v Plzni. Prosincová akce završila koncept celoročních prezentací, které pořádá DMG MORI jak u nás, tak i v zahraničí. Této poslední loňské akce se první den zúčastnilo přes 80 zájemců, druhý den byl rovněž nabitý z řad studentů univerzity.
V dopoledním bloku prvního dne se zástupci zákazníků a obchodních partnerů seznámili s prezentacemi organizátora, kde jim Miroslav Prajer, produktový specialista DMG MORI přiblížil trendy a produktové novinky, aditivní výrobu a také pohled na dnes tolik preferovaný pojem Průmysl 4.0 ve výrobě firmy. Mezi prezentacemi nechyběla ani společnost Sandvik, jako prémiový partner a dodavatel nástrojů tohoto japonského výrobce obráběcích strojů.
Z dalších firem představujících své výrobky a služby byla společnost MT-Tech. Tato relativně mladá společnost, která vznikla v roce 2013, se vypracovala ze zakázkového výrobce přes konstrukce příslušenství k obráběcích a jednoúčelovým strojům až po výhradní zastoupení firem Walter-Bautz, Chick, Mitee-Bite či M-TEC pro Českou a Slovenskou republiku. Na TechDays prezentoval její zástupce Jaroslav Veselý novou generaci systému pro upínání obrobků pro frézovací centra nazvaný One-Lok od firmy Chick. Jde o novou konstrukci pro využití na vertikálních a 5osých obráběcích strojích. Nová generace disponuje novým designem, který se vyznačuje větší přesnosti a univerzálností upínání dílů.
V odpoledním bloku měli účastníci možnost se seznámit s praktickými ukázkami technologie soustružení na univerzálních strojích NRX 2000 a CTX alpha 500, a také frézování na centrech DMU 85 monoBLOCK, HSC 105 linear a CMX 1100 V. Na 5osé technologii stroje LASERTEC 80 shape zas přesné laserové strukturování povrchů a také aditivní výrobu. Výkonný multitalentový stroj ULTRASONIC 20 linear s nejnovější generací ovládání Celos předvedl broušení a frézování moderních materiálů.
Asi nejvíce zaujala účastníky prezentace Michala Lenocha, vedoucího servisního oddělení DMG MORI o zcela nové koncepci servisních prací. Jde o zásadní změny týkající se servisu, proto jsme jej vyzpovídali podrobněji.

Jakou největší změnu přinesla nové koncepce servisních prací?
Největší změnu přinesla změna účtování cestovních nákladů. Jde o snížení poměru cestovních nákladů versus pracovní čas. Nejsou už účtovány kilometrovné a cestovní čas technika, ale vykazuje se paušální poplatek za servisní výjezd technika. Je to výhodné pro zákazníka, protože už dopředu exaktně ví, kolik servisní zásah nebo náklady na cestovní výjezd technika bude stát a pak se k tomu dopočítá pracovní čas dle skutečnosti. Oproti minulosti jde o velké zjednodušení a samozřejmě úspora nákladů pro zákazníka.

Nastala nějaká změna účtování servisních sazeb u starších strojů Ecoline?
Ano, současně se změnou účtování cestovních nákladů nastala změna i pro stroje řady Ecoline. Podstatné je, že jsou snížené servisní sazby jak u původních strojů řady Ecoline, tak i u nových řad CMX/CLX, které nahrazují stroje Ecoline. Opět je tady benefit pro zákazníka z hlediska redukce nákladů na servis těchto strojů.

Můžete přiblížit další změny koncepce?
Další změna se dotýká vřeten. Od září došlo k plošnému snížení servisních nákladů na vřetena a k prodloužení záruční doby u repasovaných vřeten z 6 na 9 měsíců a u nových vřeten z 12 na 18 měsíců. Záruka přitom není limitována provozními hodinami, což se projevilo hlavně u nových strojů, kde už není limitace provozními hodinami záruk na stroje a vřetena.
Pak je tady tzv. záruka nejlepších cen. Jde o marketingovou akci pro naše zákazníky. My jako výrobce jim garantujeme nejlepší cenu originálních náhradních dílů. To znamená, že pokud zákazník najde na trhu jakýkoliv dostupný identický díl s nižší cenou, než kterou mu nabízíme, tak má záruku v tom, že je mu rozdíl ceny refundován.

Platí to i pokud najde nižší cenu originálního dílu v zahraničí?
Ano, i na jiných trzích.

 
Publikováno: 24. 2. 2017 | Počet zobrazení: 2161 článek mě zaujal 429
Zaujal Vás tento článek?
Ano