ITS Schunk

Volkswagen Amarok se pochlapil

Motoristickým novinářům se představil na začátku listopadu. Po šesti a půl letech od narození dostal technicky i vizuálně výrazně přepracovanou podobu. Tou nejpodstatnější změnou je však třílitrový výkonný a zároveň vcelku úsporný 6válcový motor TDI, který je největším oživením mohutného pick-upu po předchozích dvoulitrech.

 
Nový Amarok má na výběr tři výkonové stupně vznětového motoru V6. Turbodiesely splňují svým mohutným točivým momentem požadavky na vysokou hnací sílu v nízkých otáčkách. Hodnoty nejvyššího výkonu jsou 120, 150 nebo 165 kW, a tak dokážou zajistit patřičnou akceleraci ve všech provozních situacích. Dlouhý převod nejvyššího stupně manuální nebo automatické převodovky snižuje ve vyšších rychlostech otáčky, a tím i spotřebu paliva. Kombinovanou spotřebu u modelu s nejsilnějším agregátem (165 kW) a 8stupňovou automatickou převodovkou uvádí výrobce v hodnotě 7,8/100 km.
V závislosti na výkonu jsou na výběr tři různé varianty pohonu. Klasický zadních kol nebo pohon všech kol 4MOTION, a to buď ve verzi s 6stupňovou manuální převodovkou jako pohon zadních kol s připojitelnou přední nápravou, nebo v kombinaci s 8stupňovou automatickou převodovkou jako trvalý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Všechny tři varianty disponují elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS, která automatickými brzdnými zásahy zabraňuje prokluzu jednotlivých kol. Díky EDS je hnací síla motoru přenášena na kolo s nejlepší trakcí. Vedle toho je možné mít z výbavy na přání i mechanickou uzávěrku zadního diferenciálu pro jízdu v náročném terénu.
Amarok působí na první pohled při své délce 5,25 m a šířce 2,23 m včetně vnějších zpětných zrcátek impozantně. Novinkou je členění přední části. Odklon od zaoblených tvarů a důraz na horizontální a svislé linie propůjčují přídi i interiéru výrazný, nápadný vzhled. Navzdory rozměrům je nastupování do vozu opravdu snadné. Pomáhají tomu dveře s širokým úhlem otevření a madla na střešních sloupcích. Uspořádání dvojité kabiny s patřičným prostorem, příjemnou atmosférou a dobrou přehledností přináší podobný komfort jako u osobních vozů. Vpředu jsou výškově a podélně nastavitelná sedadla, mají sportovně tvarované boční polštáře, navíc výbava na přání nabízí elektrická sedadla řidiče a spolujezdce ErgoComfort nastavitelná celkem ve 14 směrech.
Pohled na přístroje odhalí horizontální uspořádání designu. Vysoko na středové konzole, v přímém zorném poli řidiče, je nový informační a zábavní systém, který může být na přání vybaven např. systémy a aplikacemi App Connect, Guide & Inform nebo Car Net. Propojení chytrého telefonu s vozidlem tak třeba umožní ovládat aplikace a funkce telefonu na dotykovém displeji informačního a zábavního systému, rozšířit navigační systém o velmi aktuální informační služby získávané z internetu.
Všechny výbavové verze mají jednotnou, vysokou úroveň bezpečnostní výbavy. Cestující chrání nejen čelní airbagy řidiče a spolujezdce, ale také boční a hlavové airbagy. Novinkou je sériově dodávaná multikolizní brzda, která zahájí automaticky brzdění dřív, než dokáže řidič zareagovat. Intenzita nárazu se tím sníží a v ideálním případě se kolizím zabrání. Řidič přitom může kdykoli převzít kontrolu nad vozem.
Na otevřenou ložnou plochu čtyřdveřového modelu Amarok naložíte i nadále jednu europaletu a, v závislosti na variantě výbavy, je možné využívat užitečnou hmotnost více než 1 t. Některé varianty nového modelu Amarok jsou navíc schopné jízdy s přívěsem o hmotnosti až 3,5 t. O přednostech auta jsem se mohl přesvědčit v skupinově organizované off road jízdě, kdy jsme měli k dispozici čtyřkolky s nejsilnějšími motory a automatickými převodovkami. Různorodý terén s prudšími sjezdy a výjezdy, kořenovitými lesními úseky, rozbahněnými povrchy a třeba i brody všichni zdárně překonávali, lehce se projevovala jen nevyváženost v řidičských schopnostech. Mimochodem pro nový Amarok by neměly být překážkou ani brody hluboké půl metru.
 
Publikováno: 31. 1. 2017 | Počet zobrazení: 1015 článek mě zaujal 131
Zaujal Vás tento článek?
Ano