Rosler MURR2 Schunk

IT giganti se zaměřují na sociální sítě

Sociální sítě jsou v módě a to znamená i v centru pozornosti hlavních technologických IT firem. Na rozdíl od dřívějška, kdy byly spíše záležitostí běžných uživatelů, si však nyní v komerční profesionalizované podobě razí cestu do firemního sektoru. Facebook se snaží oslovit firmy svým novým projektem Workplace, Microsoft žene do finále svoji akvizici stěžejní profesionální sociální sítě LinkedIn.

 
Společnost Facebook v říjnu oficiálně uvedla na trh platformu Workplace (pracoviště), která umožní podnikům vytvořit si vnitřní internetovou sociální síť. Služba již prošla testovací fází, do které se zapojila zhruba tisícovka organizací, a nyní nastupuje do ostrého provozu. Platforma Workplace, která se podobá tradiční sociální síti Facebook, má zajistit komunikaci mezi kolegy a nahradit starší nástroje, např. vnitropodnikový e-mail či různé formy oběžníků. „Přenesli jsme to nejlepší z Facebooku na pracoviště,” uvedla firma. Podniky, které se rozhodnou tuto platformu využívat, budou platit měsíční poplatek, který se odvíjí od počtu uživatelů. Ten by se měl pohybovat od jednoho do tří dolarů (24 až 73 Kč) na uživatele v závislosti na velikosti dané vnitřní sítě, přičemž neziskové a vzdělávací organizace budou moci tuto platformu používat zdarma. U sítí, v nichž počet aktivních uživatelů nepřekročí tisícovku, bude měsíční poplatek činit tři dolary na uživatele. Pokud se bude počet uživatelů pohybovat v rozmezí od 1001 do 10 000, bude poplatek činit dva dolary, u větších sítí přesahujících 10 tisíc uživatelů se za jednoho uživatele bude platit pouze dolar měsíčně.
Microsoft, který již dříve pohltil populární komunikační platformu Skype, požádal v polovině října Evropskou komisi o schválení jeho návrhu na převzetí internetové sociální sítě LinkedIn za 639 mld. Kč, což představuje vůbec největší akvizici Microsoftu a dokumentuje, jaký význam technologičtí lídři sociálním sítím přikládají. LinkedIn se zaměřuje na odborně kvalifikované pracovníky a uchazeče o práci a Microsoft od jeho převzetí očekává, že akvizice přinese nové příležitosti jak pro LinkedIn, tak pro Microsoft, např. pro jeho kancelářský software Office s nímž by mohl službu integrovat. 
Plán již schválily antimonopolní úřady v USA, Kanadě a Brazílii, Evropská komise stanovila termín pro prověření návrhu na 22. listopad. Antimonopolní úřad EK může transakci schválit bez námitek, ale také si může vyžádat od Microsoftu některé ústupky a v případě obav z narušení konkurenčního prostředí má možnost zahájit hloubkové vyšetřování. Svůj argument ohledně možného rizika dominance na trhu, kde je právě LinkedIn významným hráčem, opírá Microsoft podle agentury Reuters o přesvědčení, že na tomto trhu je více než dostatečná konkurence, kterou představují sítě Facebook a další obdobné subjekty.
 
Publikováno: 29. 12. 2016 | Počet zobrazení: 1325 článek mě zaujal 274
Zaujal Vás tento článek?
Ano