its murr Schunk

Tibbis slaví 15 let

Mezi pobočkami globálních dodavatelů kompresorové techniky a řešení pro úpravy a stlačování vzduchu si v Česku dobře vedou i menší agilní místní firmy. Jednou z nich je i pražská společnost Tibbis, která si právě letos připomíná 15 let od svého vzniku.  

 
Historie společnosti sahá do r. 1993, kdy čeští podnikatelé navázali na tradiční dlouholeté dodávky kompresorů britské firmy Hydrovane do ČR a systematickou marketingovou a obchodní činností vytvořili podmínky pro založení společnosti TIBBIS, s.r.o. Ta se v roce 2001 stala výhradním autorizovaným zástupcem této značky pro Českou a Slovenskou republiku. Firma zajišťuje komplexní služby v oblasti problematiky úpravy a stlačování vzduchu, od projekce, dodávek, zástavby, montáže až po servis. 
Kromě produktů značky Hydrovane, což jsou hlavně rotační lamelové kompresory, zahrnuje nabídkové portfolio i šroubové kompresory sesterské firmy CompAir. Firma Tibbis s nimi slaví úspěchy nejen v Česku, ale jak prozrazuje Michal Novák, ředitel společnosti, míří i na další středoevropské trhy, např. do sousedního Polska.

Jaký je Váš recept na úspěch?
Úspěch záleží kromě samotného produktu i na výběru dodavatelů, v našem případě jsme vsadili na značky Hydrovane a CompAir, což jsou zavedené spolehlivé firmy s vysoce kvalitními produkty, ale nemenší část úspěchu, aby firma dokázala obstát na náročném konkurenčním trhu, je i vztah k zákazníkům a následná péče o ně. Samozřejmostí je tedy pozáruční servis a opravy. Pro lamelové kompresory nyní nabízíme např. nadstandardní 10letou záruku. Tuto 10letou záruku bychom nemohli nabízet bez naprosté důvěry v tyto produkty. Vycházíme přitom z prověřené spolehlivosti těchto zařízení v podmínkách běžného provozu, záruční doba v podstatě odpovídá určitému počtu spolehlivě odpracovaných motohodin, které máme už v praxi odzkoušené. Podmínkou je ovšem řádná údržba.

Co tvoří hlavní komoditní zaměření Tibbisu?
Zaměřujeme se na kompresory ve výkonovém rozsahu od 1,1 do 250 kW, které nacházejí uplatnění hlavně u menších a středních firem. Samozřejmě jsme schopni dodat i náročná komplexní řešení pro velké odběratele. Někdy bývá ale problém přesvědčit zákazníka, že systém, tedy vlastně kompresor, který si vybral pro své potřeby, fungovat v požadovaném rozsahu či kapacitě nebude, a dimenzovat ho na reálné parametry dané aplikace.
Větší kompresory jsou nabízeny i s účinným frekvenčním měničem, který kromě měkkého rozběhu umožňuje dosáhnout díky snadné a přesné regulaci provozního tlaku vzduchu v rozvodové soustavě i nezanedbatelné úspory energie. Ten se vyplatí hlavně pro větší kompresory, které přes soustavu vzduchového rozvodu mohou výhodně spolupracovat s menšími, méně přesně řízenými kompresory.
Poměrně významnou část našich aktivit tvoří v současné době jedna speciální záležitost, které se věnujeme a vyvíjíme již řadu let - kompresory pro trolejbusy. Kromě kompresorů samotných dodává Tibbis ale i sušičky vzduchu, filtry, rozvody vzduchu, separátory oleje a automatické odvaděče.

O které kompresory je mezi zákazníky největší zájem?
Nejvíce žádané jsou lamelové kompresory, které jsou velmi spolehlivé z hlediska provozu. Je to dáno jejich jednoduchým principem: menší počet konstrukčních dílů prostě zajišťuje vyšší spolehlivost. Proto patří lamelové kompresory k nejspolehlivějším. Ale vše závisí hlavně na konkrétní aplikaci a podmínkách nasazení, každá varianta má své optimální využití, své plusy a mínusy.

Změnil se trh v tomto oboru za dobu 15leté působnosti vaší firmy? Jak to vidíte z vašeho pohledu?
Změnila se řada věcí, ale k zásadnímu posunu došlo hlavně v pojetí celého byznysu. Už nejde o to prodat samotný výrobek, ale stále častěji jsou požadována komplexnější řešení, např. vypracování projektu, příprava, montáž a speciální zástavby kompresorů a jejich příslušenství podle požadavků zákazníka nebo dodávky kompresorových stanic na klíč. Není výjimkou komplexní dodávka včetně dokonalého zajištění podpůrných služeb. Na to je dnes kladen velký důraz, stejně jako na individuální přístup k zákazníkovi.
S tím samozřejmě úzce souvisí i servis a prodej náhradních dílů. Pro zajištění provozní spokojenosti zákazníka nabízíme proto navíc náš dokonalý a rychlý servis, zásobovaný pouze originálními náhradními díly výrobce, to samé se týká i olejů. Musíme být schopni zajistit nepřetržitou servisní péči 24 h 365 dnů v roce, kdy garantujeme příjezd kvalifikovaného technika do 24 h. Technici jsou proškolování přímo u výrobce. Po dobu opravy má zákazník možnost zapůjčit si náhradní kompresor, aby činnost firmy nebyla omezena či narušena.

 
Publikováno: 30. 11. 2016 | Počet zobrazení: 1142 článek mě zaujal 184
Zaujal Vás tento článek?
Ano