hnv murr

Podnikové systémy Helios pro kolejovou dopravu

Implementace podnikového informačního systému je většinou poměrně dlouhodobá záležitost, zejména pokud jde o větší firmu s mezinárodní působnosti. Navíc, pokud jde o podnik zabývající se projektováním a výrobou pro zákazníky z oblasti kolejové dopravy, a kde většina jejich zákazníků je ze zemí EU s obvykle přísnějšími požadavky. 

 
U společnosti Elektroline, která si vybrala podnikový informační systém Helios Green, se to podařilo zvládnout v rekordně krátkém čase, i kyž bylo třeba respektovat široké spektrum specializovaných technických norem a předpisů. Základní funkce byly zavedeny v průběhu pouhých tří měsíců.
Firma Elektroline se zabývá projektováním, výrobou a dodávkami širokého sortimentu armatur, tramvajových přestavníků, trolejbusových výhybek a také elektrických a elektronických zařízení. Jejich výrobní program obsahuje tři hlavní části - trolejové vedení MHD, technologie pro dopravu a trolejové vedení pro železnici - které jsou doplněny trvalou podporou pro zákazníky. Smyslem podpory je poskytovat zákazníkům v krizových situacích účinnou pomoc a důvěru, že za dodané zboží nebo služby nese firma Elektroline trvale spoluodpovědnost. 
Od počátku letošního roku tak pomáhá firmě a jejím zaměstnancům zvládat rozsáhlé spektrum obchodních a výrobních aktivit systém Helios Green z produkce Asseco Solutions, který v Elektroline implementoval jejich partner, společnost Aldor.
Tento systém byl vybrán pro svou robustnost a funkcionality, umožňující zajistit vysokou flexibilitu výrobních programů vzhledem k tomu, že výroba v Elektroline je  řešena formou zakázek a projektů, z nichž každý má specifické požadavky. „Zakázkový modul je přizpůsoben tak, aby splňoval nároky všech tří stěžejních výrobních programů ve firmě a zároveň podporoval detailní sledování zakázek, včetně jejich vyhodnocování s následným reportingem. V účetnictví je používáno více účetních okruhů, což je při rozsahu naší činnosti nezbytné,“ komentuje proces implementace systému generální ředitel Elektroline Zdeněk Mrázek.
Z legislativních a organizačních důvodů však bylo nutné implementaci všech základních funkcí zvládnout v průběhu pouhých tří měsíců. Společnosti Elektroline se proto rozhodla najmout zkušeného externího projektového manažera, což se ukázalo jako velmi důležitý faktor pro úspěšnou implementaci tak rozsáhlého řešení v tak krátkém čase. Ve stanoveném horizontu se podařilo podle plánu v první etapě implementovat požadované moduly a funkcionality: Ekonomika, Majetek, Sklady, Zakázky, CRM, Workflow, Mobilní klient. Projekt nyní ale pokračuje dále začleněním dalších modulů - Výroby, Reportingu a WMS. 

 
Publikováno: 27. 7. 2016 | Počet zobrazení: 1828 článek mě zaujal 420
Zaujal Vás tento článek?
Ano