Schunk

Škoda Fabia 1,2 TSI, 81 kW - malé rodinné kombi

Mladoboleslavský model Fabia v karosářské verzi kombi byl uvedený na trh počátkem loňského roku a oproti předchozí generaci se velmi povedl. Karoserie se snížila a narostla do šířky. Jejími zbraněmi jsou velký zavazadlový prostor a nové motorizace. K redakčnímu testu jsme měli k dispozici nejvýkonnější verzi s benzínovým motorem 1,2 TSI , propojenou s automatickou převodovkou DSG.    

 

Příď Fabie Combi je totožná až k B sloupku s 5dveřovým hatchbackem, ale zadní partie se blíží spíše Octavii Combi. Rozhodně ji ale prodloužení sluší. Svažující se linie střechy evokuje dynamiku. Testovaná Fabia byla v nejvyšší výbavě Style, kromě jiného byla vybavená halogenovými světlomety s denním LED svícením a disponovala panoramatickou střechou, která vytvářela pěknou světelnou pohodu, bohužel se ale nedala otevírat. Navíc, pokud jsem chtěl prosklenou střechu zatáhnout před pražicím sluncem, povedlo se mi to jen do poloviny střechy, protože druhá polovina se zatahovala od zadu. V případě, že řidič jede sám ve vozidle, musí zastavit, vystoupit a střechu zatáhnout ze zadní sedačky. Celkově kombi narostlo oproti své předchůdkyni o 2 cm (na 4257 mm) a jelikož se dostatečně rozšířilo, je uvnitř dostatek prostoru jak pro přední, tak i pro zadní cestující. Řidič a spolujezdec se již nedotýkají lokty jako v předchozí generaci a zvětšil se i prostor nad hlavami cestujících (vzadu sice jen nepatrně o 10 mm). Zavazadlový prostor (v základu 530 l) - chlouba kombíku - je největší v celém segmentu (narostl o 25 l). Při sklopení zadních opěradel se kapacita zavazadelníku zvětší na 1395 l. Díky nízké nákladové hraně a vysoko otevíraným pátým dveřím (1900 mm) je velmi dobrý přístup do zavazadlového prostoru.
Ocenil jsem příjemně tuhé sedačky s pěkným bočním vedením, ani při delší jízdě (absolvoval jsem přes 1100 km do Hannoveru a zpět) jsem netrpěl únavou ani bolesti zad. Příjemná je také řada praktických přihrádek a odkládacích ploch, jako např. kapsy na bocích opěradel předních sedadel na potřebné drobnosti. Celkově je interiér povedený s moderními designovými prvky, např. se lze individualizovat barvou panelu přístrojové desky, čalouněním a výplní dveří. Plasty v interiéru, i když tvrdší, působí velmi dobře. Při zkoušení na nerovnostech polní cesty jsem nezaznamenal žádné zbytečné tření či jiné nežádoucí zvuky.
Velmi zdařilé je provedení středového sloupku s velkým displejem (6,5") navigace. Ocenil jsem přehlednost a logiku navigace, navíc se zjednodušené navádění zobrazuje současně na displeji uprostřed kapličky s přístroji. Všechny prvky jsou v dobrém dosahu řidiče.
V motorové nabídce třetí generace Fabia Combi jsou k dispozici úsporné benzinové a dieselové agregáty disponující výkonem od 55 do 81 kW. Testovanou verzi poháněl nejsilnější benzinový čtyřválcový turbomotor 1,2 TSI s rekuperací brzdné energie, která společně se systémem Start-Stop pomáhá snižovat spotřebu paliva. Vrchol točivého momentu 175 Nm je dostupný už od 1400 ot.min-1 a zásluhou turbodmychadla až do 4000 ot.min-1. Díky tomu je motor velmi pružný. Propojen byl s dvouspojkovou samočinnou 7stupňovou převodovkou DSG. Převody jsou kratší a řazení dostatečně rychlé, i když jsem zaregistroval při plynulé jízdě bez větší akcelerace, že zařazený převod zůstal delší dobu až do vyšších otáček, než přeřadil.
Řízení si zaslouží pochvalu, je velmi přesné. Naladění podvozku je tužší, nezaznamenal jsem žádný problém s přejížděním menších nerovností. I když je kombík rozměrově větší, je pěkně obratný a hravě zvládá i prudké oblouky, přitom se ani moc nenaklání. Celkově po týdenním používání spotřeba v kombinovaném provozu ukazovala 6,4 l na 100 km, což si myslím, je pěkný průměr.
Díky nejvyšší výbavě Style měla Fabia Combi k dispozici např. systém ESC s multikolizní brzdou, bezpečnostní systém Front Assist, který varuje před nebezpečím a pomůže před kolizí brzděním. Dále pak bezpečnostní omezovač rychlosti Speedlimiter pro udržení nastavené rychlosti a také asistenta rozpoznání únavy.
 

 
Publikováno: 4. 7. 2016 | Počet zobrazení: 1153 článek mě zaujal 171
Zaujal Vás tento článek?
Ano