Schunk

Opel ukázal nové kombi

Na březnovém autosalonu v Ženevě obdržela letošní novinka automobilky Opel - 5dveřový hatchback Astra - cenu evropské Auto roku. Už po pár měsících je tady prodloužená verze Astra Sports Tourer, která oproti předchozí generaci zhubla o 190 kg. Díky mnohým oceněním, které do dnešního dne nový model sklidil, eviduje automobilka již 160 000 objednávek na tyto modely. 

 

Karosářská verze kombi nové Astry, tzv. Sports Tourer (ST), se má čím chlubit. V první řadě je to její atletický vzhled, dynamický design, prostorný interiér, pak velký zavazadelník a také nové motory. Splývající linie střechy vizuálně prodlužuje karoserii kombi a dělá jej více aerodynamickým, k tomu přispívají i dělené zadní sloupky. Podle výrobce disponuje koeficientem aerodynamického odporu 0,272. Co se týče vnějších rozměrů, jsou u ST téměř stejné jako u předchozího modelu. Na délku měří 4702 mm, na šířku 1871 mm a na výšku 1510 mm. Uvnitř ale nabízí mnohem více místa pro pasažéry i zavazadla. Vnitřní výška stropu nad předními sedadly je o 26 mm větší, prostor pro nohy na zadních sedadlech se zvětšil také o 28 mm.
Poprvé lze u modelů Opel otevírat víko zavazadlového prostoru bez fyzického dotyku nebo bez dálkového ovladače. Bezklíčová technologie umožňuje dostat se do zavazadelníku i jej zavřít, pouhým kývnutím nohy pod zadním nárazníkem. Samozřejmě se kromě toho dá "kufr" otevírat tlačítkem ve dveřích řidiče nebo klíčem dálkového zamykání. Objem zavazadelníku se díky efektivnímu vnitřnímu uspořádání zvětšil o 80 l na celkových až 1630 l. Pro optimální využití prostoru pro zavazadla je možno využít sadu FlexOrganizer (boční kolejničky, různé upevňovací prvky či dělicí sítě). K variabilitě přispívá i opěradlo zadního sedadla dělené na tři části (40-20-40).  
Konstrukce karoserie byla, díky využití vysoce pevných ocelí, konstrukční modifikaci a změnou výrobní metody, odlehčena až o 190 kg oproti předchozímu modelu. V základní verzi má kombi pohotovostní hmotnost bez řidiče jen 1188 kg. To má samozřejmě pozitivní vliv nejen na spotřebu paliva a celkové provozní náklady, ale také na agilitu a jízdní komfort.
Modely Sports Tourer budou poháněny nejnovějšími zážehovými i vznětovými motory objemu od 1,0 do 1,6 l s výkony od 70 do 147 kW. Jejich průměrná spotřeba se má pohybovat od 3,4 do 6,2 l na 100 km a emise CO2 od 89 do 142 g/km. Novinkou mezi motory je čtyřválcový turbodiesel 1,6 BiTurbo CDTI o výkonu 118 kW s maximem točivého momentu 350 Nm už od 1500 ot.min-1. Sílu mu dodává sekvenční dvojstupňové přeplňování dvojicí různě velkých turbodmychadel. Malé s variabilní geometrií VGT zaručuje spontánní reakce motoru v nízkých otáčkách bez typické prodlevy, pak při vyšších otáčkách nastupuje velké turbodmychadlo. Tento výkonný agregát je také velmi úsporný. V kombinaci se 6stupňovou manuální převodovkou, systémem Start/Stop a pneumatikami s nízkým valivým odporem má spotřebovat jen 4,1 l nafty na 100 km v kombinovaném cyklu.
Kromě moderních motorů disponuje kombi novými standardy v oblasti komfortu a bezpečnosti. Některé bezpečnostní a asistenční systémy Astry ST byly dosud běžné jen v automobilech vyšších segmentů. Absolutní novinkou jsou inteligentní adaptivní světlomety IntelliLux LED, které umožňují mít při jízdě mimo město trvale zapnutá dálková světla s automatickým přizpůsobením dosahu a rozdělením světelného paprsku podle momentální situace provozu. Stejně jako hatchback, má i kombi vynikat výbornou konektivitou prostřednictvím systému OnStar a novým infotainmentem IntelliLink.
Nový přírůstek do rodiny Aster se vyrábí v Anglii a v zimních měsících letošního roku přibude také verze s pohonem na CNG.
 

 
Publikováno: 4. 7. 2016 | Počet zobrazení: 1086 článek mě zaujal 160
Zaujal Vás tento článek?
Ano