hnv murr

Praktický Volkswagen Touran - rodina především

V kompletním portfoliu automobilky Volkswagen mají své stálé místo vozy MPV (multi purpose vehicle) tzv. segment velkoprostorových vozů, kam patří modely Sharan a Touran. Jde o rodinné vozy s komfortním prostorem pro cestující, ale také prostorným zavazadelníkem pro bagáž či nákupy. I když se říká, že rodinné vozy ztrácejí na oblibě, myslím, že Touranu atraktivita rozhodně nechybí.

 

Na redakční test jsme měly možnost vyzkoušet dvě motorizace modelu Touran, a to 2,0 TDI s automatickou převodovkou DSG a základní motor 1,2 TSI.
Touran se začal vyrábět před 13 lety (v roce 2003) na modulární platformě Golfu, další inovace přišla po sedmi letech a nynější třetí generace, která již využívá novou platformu MQB, prodělala výrazných změn v celkových rozměrech, což přispělo ke změnám v konstrukčním uspořádání.
Nárůst celkové délky vozu o 13 cm na 4527 mm se projevil na zvětšeném rozvoru o 113 mm. Šířka se zvětšila o 41 mm na 1814 mm, výška naopak nepatrně klesla o 6 mm. Cestující na zadních sedadlech tak dostali více místa, vepředu se zvětšila šířka v oblasti loktů a ramen. Zvětšení doznal i zavazadlový prostor, který s objemem 743 l (nárůst o 48 l) se řadí mezi největší v dané třídě. Po sklopení sedadel vznikne zcela rovná ložná plocha dlouhá 1730 mm (nárůst o 90 mm) a pokud se sklopí opěradlo předního spolujezdce, lze převážet předměty dlouhé až 2,8 m.
Rodinný Touran se vyznačuje velkou variabilitou interiéru. V 7místné variantě (ve výbavě na přání) je ve třetí řadě u obou sedaček více místa v prostoru kolen. Tyto sedačky se dají velmi jednoduše sklopit do podlahy. Sedadla v druhé řadě jsou samostatná, takže je lze jednotlivě sklápět, měnit sklon či posouvat. Jejich nová konstrukce vylepšila ergonomii sezení a zvětšila prostor nad hlavou. Nízký středový tunel umožňuje cestujícímu na prostředním sedadle komfortnější jízdu. Protože jsou všechna sedadla vybavena úchyty Isofix, je umožněna montáž autosedaček na každé sedadlo ve druhé i třetí řadě, což se nedá říci o všech srovnatelných modelech. Novinkou je možnost objednat vyhřívání zadních sedadel nebo třízónovou automatickou klimatizaci. Díky optimalizaci se všem pasažérům velmi dobře nastupuje i vystupuje.
Volkswagen si v tomto modelu dal hodně záležet na komfortu. Současný trend, který se zaměřuje na multimédia, vyznává Touran dokonale. Nechybí připojení externích zdrojů hudby, bezdrátové anténní propojení vozu s chytrým telefonem, kdy lze dokonce přenášet hovory započaté mimo vozidlo, možnost propojení s outdoorovými kamerami nebo pomocí tabletu ovládat infotainment vozu.
U dvoulitrové motorizace bylo ve výbavě velké posuvné panoramatické střešní okno navozující příjemnou světelnou pohodu. Všude je dostatek odkládacích schránek a přihrádek i na drobnosti. Řidič má výborný výhled na všechny strany a ovládací prvky, včetně k řidiči natočeného středového sloupku, jsou v jeho dobrém dosahu. Ocenil jsem sedadlo řidiče ergoActive (volitelná výbava), které lze nastavit až ve 14 parametrech a elektricky ovládaná bederní opěrka disponuje masážní funkcí.
I když je Touran autem pro rodinnou pohodu, dokáže se dvoulitrový agregát s výkonem 110 kW v případě potřeby pěkně rozparádit. Ve spojení s dvouspojkovou převodovkou DSG přenáší točivý moment 340 Nm na přední kola. Zátah motoru je od nízkých otáček plynulý. Při klidné rodinné jízdě si vezme kolem 5,3 l nafty na 100 km, ale při prudším akcelerování na dálničních úsecích jsem se dostal na 6,5 l. Podvozek je přiměřeně tuhý a dobře naladěný. Pěkně drží stopu, a i když jde o vyšší karoserii, náklony v zatáčkách byly minimální.
Základní zážehová motorizace 1,2 l TSI o výkonu 81 kW je dostatečně "živá" a ostudu neudělá ani při prudkém předjíždění. Kombinovanou spotřebu jsem naměřil 6,3 l.  /ks/
 

 
Publikováno: 8. 6. 2016 | Počet zobrazení: 2211 článek mě zaujal 437
Zaujal Vás tento článek?
Ano