Ceratizit SPS AMPER 2019 Schunk EuroBlech Murrelektronik

Přečíst e-mail nebo jej vyhodit?

Kolik času potřebujeme na rozhodnutí, zda je pro nás e-mail zajímavý nebo naopak, vyšlo z provedeného loňského průzkumu Movable. A výsledek? Tři sekundy v průměru stačí na to, abychom se rozhodli došlý e-mail vyhodit nebo jej zpracovat.  

 

Průměrný člověk čte rychlostí až 250 slov za minutu. Odesílatel e-mailu tak má k dispozici kolem 12 slov, kterými musí okamžitě příjemce přesvědčit, aby pokračoval v jeho čtení dále. Jak vyplývá z průzkumu na vzorku 1,3 mld. e-mailů, většina příjemců elektronické pošty po jejím otevření má do několika málo sekund jasno, jestli e-mail otevře, přehlídne nebo přesune do spamu či koše. Do tří sekund se tak rozhodne 51,5 % příjemců, mezi 3 až 15 sekundami 28,7 % příjemců, a více jak 15 sekund potřebuje přemýšlet 19,9 % příjemců.
Nejrychleji se rozhodujeme v případě, že e-maily čteme v mobilních zařízeních (do tří sekund tak učiní 52 % z nás) a v počítači (do tří sekund tak učiní 49 % z nás). Ohledně newsletterů, spamů a jiných zbytečných e-mailů, které dostáváme do schránek je mnoho a reagujeme na ně spíše spontánně a automaticky. Některé nás zaujmou, jiné nikoliv a ty rovnou vyhodíme. Proto nás e-mail musí logicky ihned zaujmout. 
Většina lidí se o čtení e-mailu rozhoduje už na základě předmětu. Ten musí být šokující, neotřelý a pravdivý. Přítomnost jakéhokoliv typu interpunkce v předmětu e-mailu zvýší jeho otevření až o 9 %. Zvlášť účinný je otazník, který funguje ve více případech, než když je použit vykřičník. Pokud je e-mail otevřen, potom o jeho dalším čtení rozhoduje grafika, struktura a první slova. O potřebě reagovat na e-mail rozhodují i emoce. Pokud je použita dostatečně urgentní výzva k akci, nejlépe časově omezená, reakce je zaručena.

 

 
Publikováno: 13. 5. 2016 | Počet zobrazení: 691 článek mě zaujal 91
Zaujal Vás tento článek?
Ano