hnv murr

Univerzální pomocník MUV 74

Nový výrobek akciové společnosti CZ LOKO, motorový univerzální vozík SuperMUV 74, získal zlatou medaili na podzimní mezinárodní výstavě výrobků a služeb pro železnici a dopravu ŽEL-RAIL 2011, která se konala ve slovenských Vrůtkách.  

 

Mezinárodní odborná komise na něm ocenila především jeho univerzální využití s množstvím volitelných nástaveb a příslušenství. Tato univerzálnost z něho dělá výjimečně užitečné a výkonné zařízení pro údržbu, opravy a výstavbu železničního svršku. Dalším faktorem, který vedl hodnotitele, je zcela nová koncepci řešení pojezdu se dvěma novými hnacími dvojkolími, hydrostatickým přenosem výkonu a navrženým vypružením s možností jeho aretace.
„Jde o jedno z nejvyšších ocenění, které naše společnost v oblasti speciálních vozidel dostala. Do vývoje vozidla SuperMUV 74 jsme, s naším týmem určeným pro vývoj a výrobu speciálních vozidel, investovali opravdu velké množství energie, a je nám potěšením, že jsme přišli s něčím, co trh těchto speciálních drážních vozidel žádá a potřebuje,“ uvedl vedoucí obchodního oddělení pro střední Evropu Jaroslav Plhák.
Podle obchodního ředitele CZ LOKO pro střední Evropu Josefa Gulyáse je rozšiřování nabídky a komplexnost služeb naprosto nezbytné. A to jak v portfoliu výroby, modernizace a oprav motorových lokomotiv a speciálních vozidel, tak i při rozšiřování modernizací elektrických lokomotiv. „Vazba hlavních činností na ty podpůrné, je v oblasti komplexních servisních a legislativních služeb základní charakteristikou zákaznického přístupu naší společnosti,“ uvedl Gulyás.
Vývoj univerzálního motorového vozíku MUV 74 byl dokončen loni na podzim, a novinka patří ke špičkovým produktům v portfoliu českého výrobce železniční techniky. Na vozidle uplatnili jeho tvůrci celou řadu nových technických řešení – kromě zmíněného hydrostatického přenosu výkonu a nově navržených dvojkolí s nápravovými převodovkami, je to např. přemístění nového spalovacího motoru CAT pod „podlahu“ nebo prostorná, moderně řešená kabina s unikátním otočným stanovištěm strojvedoucího. Nová je i koncepce řízení vozidla a jeho nástaveb, brzdový a vzduchový okruh nebo prodloužená ložná plocha. Po bocích vozidla lze přepravovat kolejnice různých délek. K vybavení patří i hydraulický nakládací jeřáb  Fassi. Vozidlo SuperMUV 74 o výkonu 96,5 kW, hmotnosti 11 t a váze nákladu 5 t je schopno dosahovat rychlosti až 75 km.h-1. /zdz/
 

 

 
Publikováno: 5. 1. 2012 | Počet zobrazení: 4053 článek mě zaujal 772
Zaujal Vás tento článek?
Ano