EuroBlech Murrelektronik

Crossover s velkým komfortem

Před třemi lety představil Renault svůj první crossover Koleos, vyvinutý v rámci aliance Renault-Nissan. Po třech letech nastupuje omlazená verze, která by měla rozšířit trhy 40 zemí světa, kde se doposud první verze Koleosu prodávala.  

 

Hlavní změna novinky oproti původnímu Koleosu nastala v předních partiích. Model získal díky výraznější přední části na dynamičnosti a robustnosti. Interiér nabízí větší komfort a pohodlí cestujících.
Zmizely původní přední nasávací otvory, místo kterých je elegantní chromová maska. Vylepšené jsou nové světlomety a tvar předního nárazníku. Směrová světla, nyní v provedení LED, se přesunula do vnějších zpětných zrcátek. Zvýraznily se podběhy kol a zvýšila se světlá výška vozu. Naopak zadní partie vozu a celkové rozměry zůstaly beze změn.
V kabině je rozmístěno dostatek přihrádek, zásuvek a schránek s celkovým objemem 70 l úložného prostoru. Přístup do zavazadlového prostoru umožňuje dvojí „škeblovitě“ otvírání víka. Přitom spodní část je dimenzovaná na zatížení až 200 kg, takže se dá využít jako příležitostná lavička. Objem zavazadlového prostoru v základním uspořádání sedadel činí 450 l a při jednoduchém sklopení opěradel zadních sedadel je docíleno rovné ložné plochy s délkou 2,60 m a objemem 1380 l pro zavazadla.
Z bezpečnostních prvků využívá Koleos např. 6 airbagů, systém ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly, systém nouzového brzdění, ESP doplněný o funkci kontroly neotáčivosti, konstrukci s naprogramovanými deformačními zónami v přední i zadní části vozu nebo asistenta rozjezdu do kopce a systém kontroly rychlosti v prudkém klesání (pokud je sklon klesání 10 % a víc, udržuje systém automaticky rychlost do 7 km.h-1). Konstrukce kabiny je navržena tak, aby v případě nehody vytvořila ochranný prostor. Při svém uvedení na trh v roce 2008 získal Renault Koleos maximální počet 5 hvězdiček v nárazovém testu EuroNCAP.

Motor M9R
Koleos je k dispozici se dvěma pohony 4x2 a 4x4 a může být poháněn jedním ze dvou dieselových agregátů 2,0 dCi (M9R) o výkonech 110 a 127 kW. Díky zlepšené aerodynamice karoserie, přepracované převodovce a využití brzdné energie se povedlo snížit emise CO2.  
Dieselový agregát 2.0 dCi je opatřen nejnovějšími technologiemi, díky kterým dosahuje nejvyššího výkonu v kategorii čtyřválcových dieselových motorů. Je vybaven dvěma vyvažovacími hřídeli, které zajišťují vibrační a akustický komfort  podobný jako u benzinových motorů. Točivý moment 320 Nm u 110 kW agregátu je dostupný od 2000 ot.min-1.
K dispozici jsou tři režimy převodů – Auto, Lock a 2WD. V režimu Auto se rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu provádí automaticky dle podmínek přilnavosti. V druhém režimu Lock může řidič při sněhu nebo blátě elektronicky uzamknout režim 4x4, takže se 50 % točivého momentu přenáší na zadní nápravu. Při režimu 2WD lze uzamknout pohon pouze dvou předních kol.
Crossover je koncipován pro víceúčelové použití. Je komfortní a díky pohonu všech kol disponuje potřebnými vlastnostmi pro zdolání náročného terénu. /kos/
 

 

 
Publikováno: 11. 12. 2011 | Počet zobrazení: 1943 článek mě zaujal 367
Zaujal Vás tento článek?
Ano