První směrová pneumatika s technologií 3D-BIS po celém běhounu
Nová pneumatika UltraGrip 8, kterou představila společnost Goodyear, disponuje patentovanou technologií Goodyear 3D-BIS (Block Interlocking System – systém vzájemného uzamykání bloků) po celém běhounu.
Inovativní technologie zajišťuje, že pneumatika nabízí lepší přilnavost, kratší brzdnou dráhu a zároveň lepší jízdní vlastnosti i chování při brzdění v zimním období.
Výkonnostní testy provedené renomovanou německou společností TÜV SÜD Automotive1 prokázaly, že nová pneumatika UltraGrip 8 poskytuje o 3 % lepší výkon na sněhu a o 3 % lepší výkon za mokra, a také o 4 % kratší brzdnou dráhu (o cca 1,6 m) na mokré vozovce (na asfaltu s nízkým třením). O 16 % lepší odolnost vůči aquaplaningu na mokré vozovce se zatáčkami, o 3 % kratší brzdnou dráhu na sněhu a o 5 % lepší přilnavost záběru na sněhu.
Pneumatika kombinuje několik inovativních technologií
Technologie 3D-BIS - patentovaný systém trojrozměrného vzájemného uzamykání bloků umožňuje využití vyššího počtu lamel v běhounu pneumatiky. Vysoká hustota lamel zajišťuje lepší přilnavost na ledu a sněhu, jelikož hrany lamel se otevřou předtím, než dojde ke kontaktu s povrchem vozovky, a doslova se zakousnou do sněhu a ledu, čímž zesilují přilnavost a záběr.
Aby však bloky poskytovaly vynikající jízdní vlastnosti a brzdný výkon jak na mokré, tak na suché vozovce, potřebují být pevné a tuhé. Proto byl u lamel vyvinut „3D uzamykací efekt“. Stěny uvnitř každé lamely jsou pokryty kulovitými výběžky a výdutěmi. Když se bloky běhounu dostanou do kontaktu s vozovkou, lamely se pevně uzamknou díky speciálnímu vaflovému tvaru. To poskytuje požadovanou pevnost bloku, která se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech a odezvě řízení na suché i mokré vozovce.
Běhounová směs nové generace kombinuje využití funkcionalizovaných polymerů a trakční pryskyřice. Polymery vedou ke zlepšení vazby siliky, čímž zajišťují lepší kilometrový proběh a nižší spotřebu pohonných hmot. Díky pryskyřici má pneumatika vynikající přilnavost na mokré i suché vozovce. Zachovaná pružnost gumy i při nízkých teplotách odpovídá za vynikající záběr a jízdní vlastnosti na sněhu a ledu.
Větší kontaktní plocha vede k efektivnějšímu rozložení tlaku ve stopě.Širší kontaktní plocha rovněž znamená lepší brzdný výkon a větší kontrolu na ledu.
Nový dezén běhounu je charakteristický svými hlavními směrovými drážkami ve tvaru V, které poskytují lepší odvod vody a rozbředlého sněhu. Dezén s dvojitými V drážkami - jedna drážka pro odvod vody a jedna pro zachycení sněhu – zajišťuje, že pneumatika poskytuje špičkovou přilnavost v rozmanitých zimních podmínkách. Vylepšené boční drážky dodávají pneumatice svým velkým počtem záběrových hran lepší boční přilnavost jak na sněhu, tak za mokra.
Odlehčená konstrukce kostry a směs s nízkým valivým odporem umožňují pneumatice snížit spotřebu pohonných hmot a úroveň emisí CO2.