rosler murr Schunk

Ve znamení energie a elektromobility

Hned první den, 3. října je připravena konference s názvem E- Mobilita: vývoj a trendy 2011 – 2015. Konference, která by měla odpovědět na to, zda je elektromobilita reálnou alternativou budoucnosti, je určená pracovníkům veřejné správy, dopravcům, logistikům, energetikům a dalším zájemcům o tento způsob dopravy.  

 

Diskutovat se bude zejména o ekonomických, ekologických a vývojových trendech v elektromobilitě v ČR i v zahraničí a jejím fenoménu v dopravě a také o jejím financování. Své pohledy představí jak zástupci energetických koncernů, který se podílejí na různých projektech zaměřených na rozvoj elektromobility (ČEZ, E.ON), tak specialisté z automobilek, dodavatelé podpůrných systémů a technických univerzit zabývajících se tímto tématem. Dalším aktuálním tématem je elektromobilní městská doprava, kde se představí mj. i český světový technologický unikát  – autobus s trihybridním pohonem na naftu, elektrinu a vodík. Trihybus byl vyvinutý ve spolupráci s oddělením vodíkových technologií Ústavu jaderného výzkumu v Řeži a  funguje už v rámci městské hromadné dopravy v Neratovicích.
Téma elektromobilů tvoří samostatnou kapitolu, které bude věnována závěrečná část konference. Účastníci se na ní dozví o investicích do elektromobilů, nákladech spojených s výrobou a provozem i obchodních příležitostech, které elektromobily nabízejí. Zúčastnění odborníci nabídnou možnost porovnání s vozidly se spalovacím motorem z hlediska jejich technických předpokladů, samotných finančních nákladů apod. Kromě konceptů elektromobilů (představí se mj. i elektomobilní Škoda Octavia) se budou zabývat problematikou dopravních prostředků na elektrický pohon, zejména z hlediska využití potenciálu e-mobility, systému řízení spotřeby energie elektromobilu apod.

Jako zajímavost bude k vidění na MSV i VUT SUPER EL II, homologované vozidlo na platformě Škoda Superb II, na jehož přestavbě na elektromobil se podíleli studenti a doktorandi VUT v Brně. Využívá 95 článkové akumulátorové baterie LiFeYPO4, které vykazují díky BMS elektronice životnost na každém článku až 500 000 km. Elektromobil pohání vodou chlazený asynchronní elektromotor Siemens se špičkovým výkonem 100 kW, Maximální rychlost se pohybuje okolo 160 km.h-1, dojezd až 220 km. V současné době připravují studenti rychlou nabíječku 49 kW, která bude schopná nabít vozidlo z 10 % na 90 % kapacity za 30 minut.

V rámci doprovodného programu si budou moci návštěvníci veletrhu jízdu s vozidly na elektrický pohon i sami vyzkoušet - např. elektrokola nebo vozy z elektromobilní flotily ČEZ.
Druhý den veletrhu je na programu odborná konference „Projekty energetiky jako impuls pro export investičních celků“, navazující na úspěšné energetické konference z minulých let, které pořádala Krajská hospodářská komora jižní Moravy. Jejími hlavními tématy budou diskuse o reálných šancích českých a v ČR působících firem uplatnit se v projektech jaderné energetiky a energetiky obecně v Evropě i ve světě. A také zda jaderná energetika může sloužit jako impuls pro export velkých investičních celků. Stranou samozřejmě nezůstane ani tendr na dostavbu Temelína a další aktuální probíhající tendry, a také možnosti uplatnění našich firem ve vývozu energetických investičních celků, podpora jejich exportu z pohledu státu a současné možnosti spolupráce českých firem.
 

 

 
Publikováno: 10. 12. 2011 | Počet zobrazení: 2643 článek mě zaujal 640
Zaujal Vás tento článek?
Ano