hnv murr

Ford - flexibilní Grand Tourneo Connect

Dvojčata od Fordu s přídomkem Connect jsou jednoduše rozpoznatelná. Užitková verze Transit Connect je plechová skříň, kdežto prosklená karoserie Tourneo Connect je osobní vůz s tím, že jej lze využít i jako malou dodávku. Její větší varianta Grand Tourneo Connect, lišící se počtem sedadel, je nejuniverzálnější. A právě tento model ve výbavě Titanium jsme měli možnost vyzkoušet. 

 

Všechny modely Transit staví automobilka pro náročný provoz a nejinak je to i u menších verzí Connect. Krátká verze 5sedadlový Tourneou Connect s rozvorem 2662 mm disponuje nákladovým prostorem 520 l po linii oken a po střechu až 1020 l. Delší Grand Tourneo má rozvor 3062 mm a nákladový prostor 775 l (po okna) a 1529 l po střechu. Pokud bude užito všech 7 sedadel, zůstane za třetí řadou prostor 322 l.
Díky celkové délce téměř 5 m (4818 mm) a šířce přes dva metry (2137 mm) nemá Grand Tourneo nouzi o vnitřní prostor. I kolega se svou výškou 190 cm měl nad hlavou dostatek místa i v oblasti kolen, a to nejen v první řadě, ale i ve druhé. Navíc pohodlnými bočními posuvnými dveřmi se zadním pasažérům dobře nastupuje i vystupuje. Ocenil jsem velkou odkládací polici u stropu nad hlavami předních cestujících. Testovaný model byl osazen prosklenou střechou (příplatková výbava), která ve dne navozovala příjemnou světelnou pohodu. Líbil se mi velký počet odkládacích ploch a přihrádek, včetně např. háčku na uchycení nákupu u nohou spolujezdce. Výborná je fordova bezvíčková technologie, která nejenže zabrání natankování nežádoucího paliva, ale uživatel se neumaže při sundávaní víčka nádrže. Grand Tourneo je dodáván ve dvou výbavových verzích a to v základní Trend a bohatší výbavě Titanium.

Variabilita
Sedadla v prvních dvou řadách disponují příjemným bočním vedením, a i když jde o multifunkční vozidlo, které se dá použít i na převoz materiálu, jsou velmi pohodlná. Oceňuji u třetí řady sedadel jejich variabilitu. Lze je posouvat i polohovat opěradla, ale díky níže umístěným sedákům budou mít vyšší jedinci kolena pod bradou. Naopak druhou řadu sedadel nelze posouvat, ani měnit sklon opěradel, ale lze je sklopit a zčásti zasunout do podlahy, čímž vznikne velmi dobrý přístup k třetí řadě sedadel. V případě potřeby lze sedadla druhé řady zcela vyjmout. Když se sklopí druhá i třetí řada sedadel, vznikne veliká nákladová plocha pro převoz objemnějších materiálů, kam je možno umístit i nastojato jízdní kola. Vnitřní prostor lze uspořádat až na 16 různých konfigurací sedadel.
Řidič má dostatek prostoru, pohodlnou sedačku a dobrou viditelnost na všechny strany díky velkému přednímu sklu a rozměrným zpětným zrcátkům. Všechny ovládací prvky jsou rozmístněné intuitivně. Musím pochválit odstínění budíků i středového displeje stříškou od slunečního světla.

Agregáty
Grand Tourneo může pohánět pouze dieselová jednotka 1,5 TDCi o výkonech 74 a 88 kW. Slabší je propojena s 5 stupňovou manuální převodovkou, silnější pak může být propojena se 6 stupňovou manuální nebo 6 stupňovou automatickou převodovkou. Testované vozidlo mělo k dispozici silnější dieselový agregát propojen s automatickou převodovkou. Motor je příjemný a zabírá už od nízkých otáček. Nečekal jsem od něj agresivitu, ale když je potřeba přidat, např. při rychlém předjíždění, je pohotový, dobře reaguje na plynový pedál. Že jde o úsporné vozidlo, ukázala kombinovaná spotřeba 7,1 l na 100 km jízdy, což považuji za výbornou, vzhledem k rozměrům vozu.
Ovladatelnost je bezvadná, řízení je tužší a přesné. Naladění podvozku je příjemné, pěkně drží stabilitu, v zákrutách se příliš nenaklání a dobře filtruje výmoly. Výška auta je pochopitelně překážkou bočnímu větru, takže na dálničních úsecích je to patrné, ale naopak odhlučnění je velmi dobré. Ford si dal záležet na úrovni hlukové izolace, protože do kabiny i při dálničních rychlostech se nedostává nežádoucí hluk.

Závěr
Grand Tourneo Connect je příjemné multifunkční vozidlo disponující velkým vnitřním prostorem. Jde o pracanta v atraktivním moderním designu, který nabízí vysokou spolehlivost, komfortní výbavu, ekonomický provoz a množství nových technologií. Kdybych měl všechny technologie vyjmenovat, nestačily by mi stránky, proto jen namátkou: Systém EcoMode - vyhodnocuje jízdní styl na spotřebu, Aktivní maska chladiče - zlepšuje aerodynamiku vozu dle rychlosti, čímž ovlivňuje spotřebu, Systém Sync - automatické tísňové volání, Active City Stop - v rizikových situacích sám začne brzdit, Asistent pro rozjíždění do svahu, Regulace prokluzu kol, Brzdový asistent, Asistent pro jízdu s přívěsem a mnoho dalších.
/pk/
 

 
Publikováno: 15. 3. 2016 | Počet zobrazení: 2307 článek mě zaujal 474
Zaujal Vás tento článek?
Ano