its murr Schunk

Koncern ZKL bojuje na indickém trhu proti falzifikátům

Fakt, že proslulý strojírenský podnik a známý výrobce ložisek koncern ZKL, úspěšně rozšiřuje své podnikání nejen v rámci Evropy, ale i do vzdálenějších destinací, je většině odborníků dobře známý. V letošním roce byla úspěšně zprovozněna kancelář ZKL Bearings CZ, a.s. v indickém městě Mumbai.   

 

Indie je pro ZKL zcela klíčový trh z hlediska objemu, je jedním z nejsilnějších vývozních teritorií tohoto koncernu. Navzdory doznívání ekonomické recese byla v roce 2010 výše tržního podílu společnosti ZKL v Indii u soudečkových ložisek plných 4,84 %.
Propojení koncernu ZKL s indickým trhem není však pouze záležitostí posledních let, je tomu právě naopak. Jeho tradice spadá až do roku 1957, kdy byla prostřednictvím
tzv. TRADE MARK ACT značka ZKL v Indii zaregistrována. Od tohoto historického okamžiku až do dnešního dne si tato značka v Indii postupně vydobyla přízeň a uznání mnoha zákazníků. Indii chápou zástupci koncernu jako velmi perspektivní trh. Tento fakt potvrzují i další významné české společnosti pronikající na indický trh. Dochází také k nárůstu indických firem, které se zajímají o trh český. Pozitivní záruku poskytuje i dynamika růstu indické ekonomiky, která se meziročně zvyšuje o 5 až 6 %. I v době celosvětové recese se jednalo o jeden z mála trhů, který rostl.

Zkvalitňování indického zázemí
Nová kancelář ZKL v Indii nemá za úkol přímo prodávat, jejím smyslem je k prodejům ZKL Bearings CZ, a.s. vytvářet podmínky. To znamená podpořit a zdynamizovat své stávající prodejní aktivity prostřednictvím zkvalitňování indické prodejní sítě ZKL, pomocí boje proti napodobeninám a všestrannou péčí i servisem pro obchodní i konečné zákazníky. Hlavními odběrateli produktů koncernu jsou v Indii společnosti z odvětví energetiky a metalurgie.
„Produkt ZKL je v Indii považován za natolik tradiční, zavedený a kvalitní, že se zde můžeme setkat i s rozličnými, nekvalitními, nelegálními napodobeninami pocházejícími většinou z Číny. Rozsah padělků ložisek ZKL bohužel v poslední době stoupá. Boj proti falzifikátům je tedy jedním z primárních cílů naší indické kanceláře,“ říká Ing. Adam Šotek, ekonomický ředitel koncernu ZKL. „Ložiska nesou unikátní kombinaci prvků, jako jsou technologické kódy či stopy použité výrobní technologie, pomocí kterých jsme jednoznačně schopni rozpoznat falzifikáty. Při odhalení kopií pak vše řeší naše místní právní kancelář, která nás zastupuje po stránce patentové a ochrany průmyslových práv“, popisuje boj s falzifikáty.
„Kancelář ZKL v současné době funguje velmi úspěšně. Díky přímému kontaktu s koncovými uživateli, který dříve zajišťovali místní distributoři, máme k dispozici
z vlastních zdrojů mnoho důležitých informací o místním trhu a dokonce se nám podařilo zvýšit cenovou hladinu. Pozitivem je i navázání nových kontaktů u prvovýrobců a finálních spotřebitelů“, komentuje aktuální fungování indické kanceláře Ing. Šotek.

www.zkl.cz

 

 
Publikováno: 18. 10. 2011 | Počet zobrazení: 2045 článek mě zaujal 479
Zaujal Vás tento článek?
Ano