hnv murr

Caddy a Transporter - novinky na českém trhu

V září uvedl Volkswagen Užitkové vozy na náš trh dva přírůstky. Jde o nové generace modelových řad Caddy a Transporter s širokým výběrem variant a s rozšířenou čtyřletou záruku v rámci standardní výbavy. 

 

Rozšířená záruka je tvořena 2letou zárukou výrobce bez omezení ujetých kilometrů a 2letou zárukou importéra s omezením na 150 000 km (Caddy) resp. 180 000 km (Transporter/Multivan). Chloubou obou modelů je uplatnění nejmodernějších asistenčních systémů, dosud používaných jen v osobních automobilech.

Caddy
Model Caddy třetí generace si během 11 let výroby získal mnoho příznivců. Za tu dobu jich bylo po celém světě prodáno přes 1,5 milionu. Jak lehký užitkový pracant, tak i jeho osobní verze byly ověnčeni mnoha oceněními. Nynější čtvrtá generace nabízí elegantní design s výraznějšími prolisy. Nově navržená příď i záď jsou osazeny novými světlomety. K dispozici jsou čtyři výbavové verze Conceptline, Trendline, Comfortline a Highline. Nová vstupní linie Conceptline nahrazuje dosavadní výbavu Startline.
Nabídka vznětových motorů je postavena na dvoulitrovém čtyřválci. Vstupní verze disponuje výkonem 55 kW, po ní následuje varianta o výkonu 75 kW. Skříňovou verzi pohání agregát s výkonem 90 kW, které je dodáván výhradně ve spojení s pohonem všech kol 4MOTION. Vrcholným motorem je turbodiesel o výkonu 110 kW.
Výběr zážehových jednotek ze čtyř agregátů začíná od tříválce 1,0 l až po čtyřválec 1,4 l. Vstupní verzí je čtyřválec 1,2 TSI (62 kW), pak tříválcové TSI s výkonem 75 kW a vrcholnou jednotkou je 1,4 TSI o výkonu 92 kW. Čtvrtým motorem je čtyřválec 1,4 TGI, který nahrazuje model Caddy EcoFuel. Tento přeplňovaný motor je velmi vhodný pro spalování zemního plynu a v porovnání s dvoulitrovým předchůdcem při téměř shodném výkonu nabízí výrazně lepší hodnoty zrychlení díky turbodmychadlu.
Výbava čtvrté generace modelové řady Caddy byla rozšířena o pokrokové asistenční systémy, mezi které patří např. multikolizní brzda, systém sledování situace před vozidlem (Front Assist) včetně funkce nouzového brzdění (City Brake), asistent dálkových světlometů, asistent pro rozpoznávání únavy řidiče, adaptivní tempomat ACC a parkovací asistent (Park Assist) pro podélné i kolmo orientovaná parkování. Pro osobní varianty od výbavové linie Trendline jsou kromě bočních airbagů k dispozici také hlavové airbagy.

Řada T6
Modelová řada T je stejně jako Caddy v oblibě a v Německu je dokonce jedničkou na trhu. Během 65 let výroby všech generací této modelové řady bylo celkem prodáno na 12 milionů vozů, jen páté generace se prodalo téměř dva miliony. Takže nová šestá generace má na co navázat. Stejně jako doposud zůstává rozdělení do tří základních kategorií – užitková vozidla (skříňový vůz, valník, dvojitá kabina a kombi), MPV (Multivan a Caravelle) a vozidla pro volný čas (California). Dva rozvory a tři výšky střechy jsou další faktory, které zvyšují mimořádnou variabilitu a funkčnost T6.
Nový Transporter dostal zcela nové čelní partie. Změny doznala i záď, kde horizontální prolis zdůrazňuje šířku vozidla. Praktičnost modelu je patrná na každém kroku, nejvíce v interiéru na přístrojové desce s četnými odkládacími prostory. Informační a zábavní systém se 6,33“ displejem se automaticky přepne z režimu zobrazování do režimu ovládání, jakmile se k jeho povrchu přiblíží ruka. Nejnápadnějším rozdílem oproti předchozí verzi je jinak tvarovaná středová konzola.
Stejně jako u modelu Caddy je na výběr velké množství moderních prvků bezpečnostní a komfortní výbavy. Pro verze s uzavřenou karoserií je poprvé nabízen nový systém adaptivní regulace podvozku DCC s režimy pro komfortní nebo sportovní jízdu.
Nabídka motorů zahrnuje celkem 6 jednotek – čtyři nové čtyřválce TDI a dva TSI. Všechny jsou sériově vybaveny systémem start/stop. V závislosti na výkonu jsou kombinovány s 5stupňovou či 6stupňovou mechanickou převodovkou nebo se 7stupňovou převodovkou DSG. Mnoho variant, bez ohledu na verzi převodovky, lze navíc objednat s pohonem všech kol 4MOTION. Zcela nová generace motorů TDI s interním označením EA288 Nutz, byla vyvinuta s ohledem na náročné požadavky užitkových vozidel, jako je dlouhá životnost a odolnost. Vpředu napříč uložené dvoulitrové motory jsou skloněny vpřed o 8 stupňů a disponují výkony od 62, 75, 110 až po 150 kW. Zážehovou alternativou je rovněž čtyřválcový motor se zdvihovým objemem 2,0 l s výkonem 110 nebo 150 kW.  /ks/
 

 
Publikováno: 9. 12. 2015 | Počet zobrazení: 2399 článek mě zaujal 458
Zaujal Vás tento článek?
Ano