Ceratizit AMPER 2019

Až 30 % zaměstnanců najde místo díky sociálním sítím

Personalisté stále častěji vyhledávají kandidáty pro volné pracovní pozice na sociálních sítích. Je to způsobeno nejen obrovskou popularitou sítí Facebook a LinkedIn v ČR, ale i výrazným oživením pracovního trhu. Zatímco meziročně stoupl počet volných pracovních míst o 25 %, počet reagujících kandidátů na inzerci pracovních pozic klesl o 20 %. 

 

Personalisté tak musí častěji pracovat s tzv. pasivními kandidáty, kteří aktuálně práci mají a aktivně žádnou nehledají, najít je a oslovit s nabídkou konkrétní pracovní pozice. Vyplývá to z šetření personální agentury Grafton Recruitment.
Z pohledu personalistů i uchazečů o zaměstnání je nejpopulárnější LinkedIn. Celkový počet jeho uživatelů je 380 mil. (jen Čechů je přes 650 000) a jde o třetí nejpopulárnější síť po Facebooku a YouTube. Nejčastěji se na této síti rekrutují lidé z IT a služeb, softwarového inženýrství, finančních služeb, reklamy, marketingu a také telekomunikací. Nejvyhledávanější povolání, resp. dovednosti za loňský rok, byly statistická analýza a dolování dat, middleware a integrační software, správa a řízení systémů pro ukládání dat, bezpečnost sítí a informací, SEO/SEM marketing a Business Intelligence.
Zatímco ještě nedávno fungoval Facebook spíš jako nástroj na „proklepnutí“ kandidátů, dnes je personalisty rovněž aktivně využíván při vyhledávání vhodných uchazečů o práci, stejně jako pro inzerování volných pracovních pozic. Podle aplikace Facebook Audience Insight je na Facebooku v ČR až 4,5 mil. stálých uživatelů. Nejvíce (31 % žen a 32 % mužů) je z věkové kategorie 25 až 34 let. Polovina (51 %) Čechů na Facebooku má vysokoškolské a 43 % středoškolské vzdělání. Z pohledu profese mají na Facebooku velké zastoupení IT profesionálové a technici (15 %), pracovníci z oblasti péče o zdraví a medicíny (14 %), obchodníci (12 %) a management (11 %). Především v případě IT a technických pracovních pozic, kterých na trhu práce chybí nejvíce, jde tedy o velkou skupinu lidí, mezi kterými mohou personalisté hledat.
Na sociálních sítích však nehledají jen personalisté, ale i sami kandidáti. Nejaktivněji si počínají zástupci generace X a Y. Dle šetření personální agentury Grafton Recruitment však celých 35 % kandidátů nezíská poptávané zaměstnání kvůli nesprávným informacím uvedeným v profilech na sociálních sítích či sdílením nevhodného obsahu. „Z toho je patrné, jak je důležité si dát s profilem na sociálních sítích práci a zveřejňovat tam jen pravdivé a ověřitelné informace,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment. „Kandidátům radíme, aby se snažili udržet si pozitivní online reputaci. To v praxi znamená, že by měli na svých profilech v sociálních sítích uvádět jen pravdivé informace, sdílet a publikovat jen vhodný a korektní obsah. Fotky z večírků nebo jiných aktivit, o kterých by kandidáti před svým zaměstnavatelem raději pomlčeli, by měly být zpřístupněny jen přátelům, nikoliv publikované veřejně,“ konstatuje.
 

 
Publikováno: 11. 11. 2015 | Počet zobrazení: 1008 článek mě zaujal 134
Zaujal Vás tento článek?
Ano