EuroBlech Murrelektronik

Pneumatiky s technologií RFT

Průkopníkem pneumatik RFT (Run-Flat Technology), které umožňují bezpečnou jízdu i po ztrátě vzduchu, je společnost Bridgestone. V 70. letech vyvinula první pneumatiky RFT pro elektromobil určený k přepravě hendikepovaných osob v Tokiu. V roce 1986 přišla se speciální pneumatikou RFT pro Porsche 959, ve své době nejrychlejší silniční vůz na světě. 

 

K tomuto trendu se v roce 2000 připojila značka BMW a pneumatiky RFT se dočkaly velkosériové výroby. Hlavním důvodem, proč si majitelé vozidel nyní pořizují pneumatiky RFT, je vyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti. U těchto pneumatik nedochází ani po náhlém úniku vzduchu ke ztrátě ovladatelnosti vozidla a řidič má velký pocit jistoty, že dojede na místo určení. Nemusí při „defektu" okamžitě měnit pneumatiku např. v nepříznivém počasí, či za tmy, nebo volat asistenční službu, protože technologie run-flat mu umožňuje pokračovat v jízdě i po ztrátě vzduchu dalších 80 kilometrů rychlostí 80 km.h-1.
Na ukázce aktivní bezpečnosti, která zahrnovala simulaci poškození pneumatiky ve vysoké rychlosti u vozidla BMW 3 s konvenčními pneumatikami v porovnání se stejným vozem vybaveným pneumatikami Bridgestone Potenza S001 RFT, byl jasně daný rozdíl. U vozidla s konvenčními pneumatikami se poškozená pneumatika uvolnila z ráfku a řidič ztratil kontrolu nad vozem. Na druhém vozidle osazeném pneumatikami RFT, zůstala pneumatika na ráfku a řidič mohl vůz bez omezení ovládat. Hmotnost vozu nesly vyztužené bočnice pneumatiky, i když byl nulový tlak vzduchu.
Technologie run-flat eliminuje použití náhradního kola, tím nejenže nechává více místa v zavazadlovém prostoru, ale také vozidlo uspoří na hmotnosti, co se projeví v nižší spotřebě paliva.
 

 
Publikováno: 11. 11. 2015 | Počet zobrazení: 853 článek mě zaujal 133
Zaujal Vás tento článek?
Ano