EuroBlech Murrelektronik

Třetí generace Focusu RS

Ve flotile automobilky Ford se vystřídalo už několik modelů s označení RS, celkem jde o 30. model značky a třetí generaci modelu Focus RS, který v červnu představila automobilka na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu.

 

První dvě generace modelu Focus RS byly uvedeny na trh v letech 2002 a 2009. Tato nová generace sportovního hatchbacku je poháněna speciální verzí motoru 2,3 EcoBoost disponující nejvyšším výkonem 257 kW.
Novinka byla vyvinutá oddělením Ford Performance a jde o první model řady Ford RS s přepínatelnými jízdními režimy, mezi které patří i Drift Mode umožňující jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem. K dispozici je také funkce Launch Control, která zajišťuje co nejrychlejší rozjezd z místa. Nový pohon všech kol s dynamickým přesměrováváním točivého momentu zas zajišťuje mimořádnou úroveň trakce a přilnavosti v kombinaci s výbornou agilitou.
Nový motor 2,3 EcoBoost sdílí základní konstrukci s celohliníkovým čtyřválcem, který pohání nový Ford Mustang. Byl však upraven a jeho výkon nyní vzrostl o 10 %. Za zvýšením výkonu na 257 kW stojí nové twin-scroll turbodmychadlo s větším kompresorem a výrazně větším mezichladičem stlačeného vzduchu. Pro lepší proudění vzduchu motorem byla zhotovena nová konstrukce sání a výfuková soustava s větším průměrem a elektronicky řízeným ventilem (ten pomáhá regulovat zpětný tlak v potrubí i zvuk motoru). Pro chlazení motoru, což bylo nejvyšší prioritou, byl použit největší chladič, jaký byl kdy do Focusu namontován.
Točivý moment 440 Nm je k dispozici v rozsahu od 2000 do 4500 ot.min-1, ale pro dočasné zvýšení plnicího tlaku (tzv. overboost) zvýší při prudké akceleraci maximální točivý moment na 470 Nm, a to po dobu až 15 s. Hodnota maximálních otáček motoru činí 6800 ot.min-1. Sportovní novinka se v Evropě, včetně ČR objeví v prvním čtvrtletí příštího roku.
 

 
Publikováno: 11. 11. 2015 | Počet zobrazení: 746 článek mě zaujal 125
Zaujal Vás tento článek?
Ano