hnv murr

Další vítězství pro malý EcoBoost

Když automobilka představila v roce 2012 na autosalonu v Ženevě zbrusu nový malý jednolitrový motor, byl pro ten rok vyhlášen „nejlepším novým motorem". V průběhu dalších let nasbíral několik dalších ocenění a v letošním roce opět uspěl v anketě „International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku) 2015“. 

 

Čtvrtým rokem v řadě tak byl fordův 1,0 EcoBoost jmenován „nejlepším motorem do 1,0 l“. Porota složená z 87 automobilových novinářů z 35 zemí světa na něm ocenila příznivý průběh točivého momentu, dynamiku, hospodárnost, kultivovanost a technickou vyspělost. V loňském roce se 1,0 EcoBoost stal historicky prvním motorem, který získal celkové vítězství v anketě třikrát za sebou. Za čtyři roky je to již osmá cena, kterou jednolitrový EcoBoost v této anketě obdržel.
Touto malou jednotkou je v Evropě vybaveno 10 různých modelů Fordu. Nabízen je ve variantách 74, 90 a 103 kW na 72 trzích po celém světě. Jeho výrobu zajišťují fabriky v německém Kolíně nad Rýnem a rumunské Craiově. Kromě celé řady prestižních ocenění malého motoru se stal Ford také prvním výrobcem automobilů, který se umístil ve výběru 10 nejlepších motorů podle Ward’s se tříválcovým agregátem.
Aktuálně Ford experimentuje s inovativním přístupem k vypínání válců při částečném zatížení. Ve spolupráci s konstruktérskou firmou Schaeffler Group testuje nový dvouhmotový setrvačník umožňující použít vypínání válců v širším spektru provozních situací a napomáhající potlačení hluku a vibrací. Podle provozních zkoušek by se mohla snížit spotřeba o dalších 6 %.
 

 
Publikováno: 1. 9. 2015 | Počet zobrazení: 2380 článek mě zaujal 519
Zaujal Vás tento článek?
Ano