its murr Schunk

Novinka na kolejích – univerzální údržbové vozidlo s hydrostatickým přenosem

Akciová společnost CZ LOKO dokončila vývoj speciálního drážního vozidla MUV 74 s hydrostatickým přenosem, které plně nahrazuje někdejší populární, ale dnes už přežitý a technicky zastaralý MUV 69.    

 

 „Jde o nové vozidlo pro traťové hospodářství, které je v řadě směrů v našich podmínkách výjimečné a řeší všechny problematické uzly starého vozidla. Došli jsme k závěru, že i sebelépe zvládnutá modernizace koncepčně zastaralého vozidla nás dál neposune. Podobně jako v případě lokomotiv ČME3 jsme proto přišli se zcela novým výrobkem,“ říká Josef Bárta, generální ředitel CZ LOKO.
Nové univerzální motorové vozidlo MUV 74 váží 11 t a dosahuje rychlostí 60 km za hodinu. Hmotnost nákladu může činit 6 t. MUV 74 odpovídá všem současným nárokům na vozidla tohoto typu a do budoucna má založit novou řadu dalších novostaveb speciálních drážních vozidel. Firma tuto produkci soustředila do svého jihlavského závodu, v němž od února vznikl úsek kolejová výroba. Ten se má také stát základem nového oboru, jímž je právě vývoj a výroba speciálních drážních vozidel.
„Chtěli jsme, aby byl MUV 74 nejen jednodušší na údržbu, a proto jsme ho vybavili hydromotorem, ale aby měl i širší uplatnění při opravách a údržbě železničních tratí,“ říká šéf nového úseku Jiří Nováček.
MUV 74 má novou koncepci přenosu výkonu na hnací dvojkolí, která uvolnila prostor mezi nápravami. To lze využít pro další technologická zařízení – „otoče“ pro otáčení vozidla na volné trati se specifickým zařízením jako je sněhová fréza nebo štěrkový pluh.
Vedle nové převodovky, brzd a jiného rozvodu vzduchu, je novinkou i prodloužená ložná plocha, umožňující převážení kolejnic. Pod ní je úložný prostor pro nářadí nebo materiál. Vozidlo je vybaveno hydraulickým nakládacím jeřábem Fassi a prostornou, hlukově i tepelně izolovanou kabinou pro 7 osob s novým uspořádáním a novou koncepci řízení. Ovládací pult je otočný o 180 stupňů.
Společnost CZ LOKO s ním přišla rok a půl poté, co v listopadu 2009 představila speciální železniční vozidlo na údržbu tratí MUV 71 s mechanickým přenosem. K němu později přibyl i MUV 73 s elektrickým přenosem. Nyní tedy firma nabízí už jejich ucelenou řadu, jejíž vlajkovou lodí se stává právě MUV 74. Ten letos představí i v zahraničí a do budoucna je hodlá vyrábět i na větším rozchodu.  

 

www.czloko.cz

 

 
Publikováno: 28. 6. 2011 | Počet zobrazení: 3053 článek mě zaujal 570
Zaujal Vás tento článek?
Ano