its murr Schunk

Citroën DS4 – povedená kráska

Francouzská automobilka Citroën přišla před časem na trh s novou řadou modelů označovaných písmeny DS, které vyznávají novou filozofii linie značky a v jejichž výbavě nechybí kreativní technologie. Díky svému vzhledu dokáží modely DS okamžitě přitáhnout pozornost.  

 

Jako první nastoupil model DS3 a už jej následuje novinka DS4, která byla představena letos na jaře v Ženevě. Česká motoristická veřejnost bude mít možnost se s ní seznámit na brněnském Autosalonu a k dostání na našem trhu bude již od června letošního roku.
Model DS4 představuje nový tvar zvýšeného čtyřdveřového kupé s panoramatickým čelním sklem. Jeho vzezření v sobě spojuje dynamiku kupé a komfort sedanu. DS4 byla zvolena „Nejhezčím autem roku“ v soutěži na Mezinárodním automobilovém festivalu a také obdržela cenu za „Nejhezčí interiér“, kterou udělila porota složená z osobností ze světa designu, sportu, kultury a médií. 
První pohled na přední část vozu zaujme umístění stylizovaných zdvojených šípů na masce chladiče, osazení loga DS na kapotu a světelné lišty viditelné ve dne i v noci. Boční pohled upoutá především chromovaná lišta lemující zatmavená okna a nenápadnost zadních dveří.
Celý dynamický profil podtrhuje protáhlá střecha do spojleru.
 
Elegantní interiér
Dominantou kabiny je panoramatické čelní sklo se 45° zorným úhlem směrem nahoru. Pro lepší komfort má řidič i spolujezdec k dispozici vysouvací clonu se sklopným stínítkem. Přístrojová deska je podobná jako u C4 a na přání může být obšitá kůží. Na výběr je 5 kombinací koženého čalounění a nechybí ani dvoubarevné verze. Určitý luxus dodává vozu chrom použitý na lištách kolem větráků, sdruženého přístroje a řadicí páky nebo na některých ovladačích na středové konzole. Interiér nabízí spoustou odkládacích ploch a přihrádek.  Všude je vidět smysl pro detail. Zavazadlový prostor pojme více než 370 l nákladu, což se rovná úrovni hatchbacku. Oproti modelu C4 je verze DS4 vylepšená v odhlučnění, disponuje vrstveným čelním sklem a materiály absorbující vibrace v prostoru motoru.

Výkonné agregáty
Nový model DS4 bude vybaven dvěma naftovými motory HDi 110 a HDi 160 splňujícími normu Euro V, do nichž jsou sériově montovány filtry pevných částic a třemi benzínovými motory VTi 120, THP 155 a nový THP 200, vyvinutými ve spolupráci s BMW. Zcela nový THP 200 poskytuje výkon 147 kW, maximální točivý moment 275 Nm při 1700 ot.min-1 a emise pouhých 149 g CO2 na 100 km. Dieselový agregát HDi 110 je vybaven mikrohybridní technologii e-HDi, ve které se snoubí systém Start&Stop s reverzibilním alternátorem druhé generace, systém e-booster, pro nastartování motoru během 0,4 s, a systém elektronického řízení alternátoru umožňující rekuperaci energie.
Všechny motory jsou propojeny s 6stupňovými převodovkami, které jsou buď manuální nebo manuální pilotované. V závislosti na použitém motoru je DS4 vybavena předními brzdovými vzduchem chlazenými kotouči o průměru 340 mm a sériovými systémy zlepšujícími úroveň brzdění EBD, brzdovým asistentem pro kritické situace EBA a systémy pro zachování zvolené dráhy
 
V rámci kreativních technologií
Přední sedadla s masážní funkcí, audio systém se softwarem DAW pro lepší rozložení prostorového zvuku, individuální nastavení polyfonních zvuků, systém e-Touch pro automatické ruční spuštění lokalizovaného nouzového a asistenčního volání v případě nehody, přední mlhové světlomety se statickým osvětlením křižovatek, systém sledování mrtvého úhlu při rychlostech od 12 - 140 km.h-1 nebo programovatelný omezovač rychlosti.
 

 

 
Publikováno: 28. 6. 2011 | Počet zobrazení: 2934 článek mě zaujal 624
Zaujal Vás tento článek?
Ano