Ceratizit AMPER 2019

Kia Rio okouzlí svým vzhledem i prostorem

Co ve vás vyvolá slovo rio? V první moment se mi vybavil brazilský karneval v Rio de Janeiro, pestré barvy, samba, bílý písek..., a tak na mě působila i čtvrtá generace modelu Rio od automobilky Kia - veselá, barevná a pestrá, vytvořená pro městský provoz. Jde o svěží a prostorný model, se kterým není problém zaparkovat v městské aglomeraci.  

 

Kompaktní hatchback se v totožné podobě začal prodávat v roce 2011 a nyní je tady upravená verze. Porovnáním obou verzí zjistíte, že došlo jen ke kosmetickým úpravám, protože tento model si v prvopočátku našel ihned své příznivce, nebylo tedy nutné dělat větší designové zásahy. Patrné jsou změny v přední části v přepracované masce chladiče, předního nárazníku a změnil se tvar mlhovek, které nyní zdobí dvě vodorovné stříbrné lišty. Na zádi se změn dočkal zadní nárazník s jiným tvarem mlhovek. Hezké dynamické linie s vystouplými boky zůstaly zachovány, ale celková délka se zvětšila o 5 mm.  
Interiér působí prostorným dojmem s moderními prvky, jako jsou např. nově chromové obruby kolem průduchů klimatizace nebo nový design ovládacího panelu. Zaujaly mě netradiční a velmi dobře fungující páčky ventilace a klimatizace a také dobře přístupné vstupy Aux a USB pro přehrávače médií. Prostornost, která je docílena delším rozvorem, ocení cestující na zadních sedadlech, kde mají více místa v oblasti kolen. I když je z vnějšku vidět dynamická svažující se střecha, neubírá prostor nad hlavou ani vyšším pasažérům, v tomto ohledu patří Rio mezi nadprůměrné. Sedadla v přední řadě jsou dostatečně pohodlná s delším sedákem a příjemným bočním vedením, což jsem ocenil při delší neunavující jízdě. Volant je pěkně tvarovaný, dobře padne do rukou, nadchly mě velké a přehledné ovladače na volantu. Do výplně dveří vepředu se vejde i 1,5 l lahev, vzadu pouze 0,5 l lahve, zato je v zadních dveřích k dispozici malá kapsa třeba na mobil.
Přístup do zavazadlového prostoru je dobrý, kazí to jen vyšší nakládací hrana, ale díky šířce zavazadelníku se může Rio řadit ve svém segmentu mezi elitu, i co se týče objemu (288 l).
V nabídce motorů pro pohon hatchbacku Rio jsou modernizované dva benzínové čtyřválce 1,25 a 1,4 CVVT a jeden tříválcový diesel 1,1 CRDi. Z nabídky oproti předchůdci zcela vypadla dieselová jednotka 1,4 CRDi. Jinak všechny již splňují emisní normy Euro 6. Pro redakční test jsem měl k dispozici Rio ve výbavě Comfort s čtyřválcovou jednotkou 1,25 CVVT (62 kW) propojenou s 5stupňovou manuální převodovkou.  Maximum točivého momentu 121 Nm dosahuje až při 4000 ot.min-1. Motor je úsporný, dá se docílit spotřeba kolem 5 l na 100 km, ale při silnější akceleraci se hodnoty rychle mění. Pro styk s vozovkou bylo Rio obuto do 15" kol. Díky komfortnímu odpružení zvládá projíždění příčných nerovností bez problémů. Hluk od vozovky je tichý, při vyšších rychlostech byl v kabině trochu znát, ale jinak je Rio akusticky dobře izolované. Motor není tak pružný, jak by odpovídalo vůči dynamické karoserii, takže při předjíždění na dálnici je nutno podřazovat.
Podvozek je příjemně tuhý a pěkně čitelný, řidič se cítí bezpečně a auto se chová předvídatelně.
5dveřový hatchback, jehož konkurencí je Škoda Fabie, Ford Fiesta nebo VW Polo, je příjemný automobil. Primárně je stavěný pro městský provoz, ale dokáže nadchnout i na delších cestách, např. na dovolenou. Předpoklady pro to má, prostorný a komfortní interiér s bohatou bezpečnostní výbavou. A co je podstatné, nabízí pěkný poměr výbava vs. cena. /ks/
 

 
Publikováno: 11. 8. 2015 | Počet zobrazení: 1184 článek mě zaujal 164
Zaujal Vás tento článek?
Ano