its murr Schunk

Jak můžeme učinit vozidla lehčí a bezpečnější najednou?

Tak i o tom bylo Challenge Bibendum 2011, které se v květnu konalo na slavném berlínském letišti Tempelhof. Po Číně a Rio de Janieru se 11. ročník výstavy Challenge Michelin Bibendum vrátil do Evropy, kde proběhl týden demonstrace nových technologií udržitelné mobility.   

 

Neustálý vývoj automobilové techniky sebou přináší i podstatná rizika, proto výhledem do budoucnosti musíme přemýšlet o inteligentních dopravních systémech, jak zlepšit městskou bezpečnost silničního provozu, přetíženost dopravy apod. Státy by měly vytvořit fondy na podporu vozidel bez škodlivých emisí, na speciální parkovací místa a jízdní pruhy pro elektromobily…
Automobilky na Michelinem organizovaném závodu Challenge Bibendum měly možnost v reálných podmínkách představit, měřit a vyhodnocovat předložené technologie. Pořádali se konference, organizovali se závody nejen na letišti, ale pro městskou mobilitu přímo v srdci Berlína. Ekologické speciály mohli srovnávat a analyzovat současné technologie a nejnovější inovace pro čistčí a bezpečnější mobilitu. Na návštěvníky čekali různé alternativní pohony budoucnosti, nákladní vozy na zemní plyn, klasické hybridní technologie, vodíkový traktor nebo futuristicky pojaté designérské zajímavosti. Prezentovali se značky jako Opel se svým plug-in hybrid Ampera, Nissan s elektromobilem Leaf, Citroën, Tesla Roadster, hybridní modely Toyota, Ford, Peugeot, Volvo nebo Volkswagen.
Na stánku automobilky Peugeot byla k vidění globální environmentální strategii značky k trvale udržitelné mobilitě. Její 100% elektrický městský vůz iOn získal v Německu prestižní ocenění. Kromě modelu iOn byl prezentován první sériově vyráběný dieselový hybrid na světě – 3008 Hybrid4, elektrické kolo značky a také elektroskůtr e.Vivacity.
S elektrickým konceptem EX1, s kterým Peugeot vyhrál několik světových rekordů, se mohli návštěvníci seznámit blíže na předváděcích jízdách. Také s modely 308 e-HDi a 508 e-HDi zůročila automobilky vyborné parametry co do spotřeby paliva v městském rally provozu.
Automobilka Citroën představila své nejnovější modely vybavené technologii „Full Electric“ a mikrohybridní technologii e-HDi. Úspěch sklidil koncept na 100% elektrický pohon Survolt a nový Citroën DS4 disponující tím nejlepším z kreativní technologie značky. U závodního elektromodelu Survolt se výrobci povedlo skloubit sportovnost a výkony s šetrným přístupem k životnímu prostředí, což demonstroval model na letištním okruhu. Poháněn dvěma elektromotory o společném výkonu 300 k dosahuje maximální rychlosti 260 km.h-1 a díky hmotnosti 1,15 t dokáže zrychlit z 0 na 100 km do 5 vteřin.

Volvo si odneslo přední umístění
Tři modely Volvo Car Corporation představené v Berlíně získaly ocenění na této prestižní mezinárodní akci. Volvo V60 Plug-in Hybrid, oficiálně představeno v reálném provozu, získalo ocenění v designérské soutěži Challenge Bibendum Design Contest a také páté místo z 16 automobilů v rallye za svou akceleraci. Tento model je schopný akcelerovat z 0 na 100 km.h-1 za 6,9 s. Řidič si může zvolit režim jízdy pomocí jednoho ze tří tlačítek: Pure, Hybrid nebo Power. Přední kola pohání 5válcový 2,4 l turbodiesel s výkonem 215 k/440 Nm. Na zadní nápravě je instalován elektromotor s výkonem 70 k, napájen z 12 kWh lithium-iontové baterie.Volvo C30 Electric si odneslo první místo ve 130 km dlouhé rallye za ovladatelnost, celkové emise CO2 za dobu životnosti vozidla, a za množství emisí při provozu. Model V50 DRIVe vybaven 1,6 l turbodieselovým motorem dosáhl třetího místa ve 300 km rallye zaměřené na co nejnižší spotřebu paliva. Pomocí technologických vylepšení se dostal na hodnotu pouhých 99 g/km CO2 a s motorem o výkonu 115 k/270 Nm dokázal „udělat“ spotřebu v kombinovaném cyklu (podle norem EU) pouhých 3,8 l na 100 km.

 
Publikováno: 28. 6. 2011 | Počet zobrazení: 2165 článek mě zaujal 462
Zaujal Vás tento článek?
Ano