hnv murr

Studenti objevují svět vodíkového pohonu

Až ve čtyřhodinovém vytrvalostním závodě soutěžily týmy studentů z českých škol. Soutěž se odehrávala poslední dubnový den v Praze a šlo o vlastnoručně sestavené modely aut na dálkové ovládání, ovšem s vodíkovým pohonem. Jde o jednu z forem, jak popularizovat technické vzdělávání na školách.

 

Pražskou soutěží byla odstartována mezinárodní série závodů s názvem Hydrogen Horizon Automotive Challenge, z Prahy totiž soutěž zamířila do Francie, kde se 15. a 16. května odehrálo další soutěžní klání ve městě Saint-Martin-Boulogne. Ve stejný měsíc pokračovala akce také na Floridě mezi týmy ze 17 tamních škol. V příštím roce by se akce měla uskutečnit ve větším rozsahu. Počítá se s 200 evropskými a 240 americkými školami, kde by jako součást technického vzdělávání byla vyzdvihována čistá energie.  
„Prostřednictvím Hydrogen Horizon Automotive Challenge podporujeme výuku technických předmětů. Jsme přesvědčeni, že praktická výuka založená na řešení konkrétních problémů je budoucností vědeckého vzdělávání. Během závodu aut s vodíkovým pohonem získají studenti cenné zkušenosti a zároveň si užijí mnoho zábavy,“ řekl Timo Lukkarinen, výkonný ředitel firmy Horizon Educational.
Právě ta uvedla autíčka s vodíkovým hybridizačním systémem H-Cell 2.0, s nimiž se soutěžilo, na trh jako výukovou pomůcku pro studium technických oborů. Horizon Educational nejen poskytuje nástroje k podpoře technického vzdělávání, ale také otevírá mladým lidem cestu k objevení světa obnovitelných zdrojů energie. Jejich vzdělávací tým vyvíjí učební plány, vytváří průvodce pro učitele a sestavy experimentů a laboratorních prací pro studenty s cílem podpořit roli pedagogů a vzbudit u dětí nadšení pro technické vzdělávání.
Školy, které se soutěže účastní, dostávají veškeré vybavení a pomůcky pro technickou výuku včetně kompletní osnovy se studijním plánem a podporou učitelů. Tyto učební materiály, které připravují profesionální učitelé ve spolupráci se zaměstnanci Horizon Educational z celého světa, jsou přizpůsobeny osnovám v jednotlivých zemích. 
 „Najít mladé techniky a inženýry se stává obecným problémem ve všech průmyslových odvětvích po celém světě. Proto usilujeme o to, aby se technické vzdělání těšilo větší oblibě, aby přilákalo více studentů, a to především v zemích, kde bývali tradicí vysoce kvalifikovaní technici. Dobrým příkladem je právě Česká republika, kde je velký potenciál v mladé generaci. Musíme jim ale technické obory představit zábavnou cestou,“ doplňuje ředitelka Horizon Europe Kateřina Horiszny Šarešová.

 

 
Publikováno: 31. 7. 2015 | Počet zobrazení: 2509 článek mě zaujal 501
Zaujal Vás tento článek?
Ano