hnv murr

Státní podpora pomáhá českým výrobkům získat špičkový design

Agentura CzechTrade vyjednává v současné době podmínky pro realizaci projektu Design 2 v rámci připravovaného operačního programu OPPIK. Ten by měl navázat na předchozí iniciativu, kdy agentura pomáhá malým a středním českým podnikům získat atraktivní design pro jejich výrobky. 

 

Řada firem si díky finanční podpoře mohla dovolit inovovat design svých produktů, Czech Trade pomohl i s propagací českého průmyslového designu v zahraničí a připravil i vzdělávací semináře zaměřené na oblast design managementu.
„Mnoho malých a středních podniků si neuvědomuje význam kvalitního designu výrobku a považuje služby designéra za zbytečný výdaj. Design je ale významným nástrojem inovačních a úspěšných firem. Agentura CzechTrade umožňuje využít tento potenciál také malým a středním podnikatelům, kteří tak zvyšují konkurenceschopnost svých výrobků v zahraničí,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
Vývoj jednoho výrobku přijde zhruba na půl milionu korun a jeho uvedení do sériové výroby trvá někdy i déle než rok. Dle vyjádření Pavla Říhy, majitele společnosti Aton, která využila podporu k vývoji svítilny pro potápěče, to jsou pro malou firmu obrovské náklady, proto možnost přihlásit se do projektu Design pro konkurenceschopnost 2013–2014 uvítali. Projekt jim tak umožnil upevnit svou pozici na trhu výrobků moderního typu svítilen.
V rámci projektu vznikl i na podnět zástupců Evropské komise Adresář designerů, který aktuálně nabízí 115 aktivních profilů průmyslových a produktových designérů z ČR, Slovenska a Nizozemska, mezi nimiž mohou české firmy vybírat. Projekt pomohl i designérům, kteří se tak mohli představit i v zahraničí prostřednictvím společných výstavních expozic. Další částí projektu Design pro konkurenceschopnost 2013–2014 bylo vzdělávání českých firem v oblasti design managementu. Loni proběhly v Praze a Brně odborné semináře na téma „Průmyslový design jako součást komplexního brandingu“, zaměřené na rozšíření znalostí v oblasti design managementu, kde se téměř 90 zástupců z řad malých a středních výrobců mohlo seznámit s designem jako trumfem, který jim umožní zvítězit nad konkurencí.
Projekt využívá prostředky operačního programu Podnikání a inovace 2007–2013 (OPPI). Celkový rozpočet projektu činí přes 10 mil. Kč a v loňském roce využilo finanční podpory z něj celkem 60 výrobců. Letos CzechTrade podpoří ještě 25 výrobců spolupracujících s designéry a současně připravuje v rámci operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost navazující projekt Design 2. I tentokrát budou cílovou skupinou malé a střední výrobní podniky a také podporované aktivity zůstávají v zásadě beze změny. Navrhovaný projekt však nabídne kvalitativní posun z hlediska rozsahu poskytovaných služeb a jejich zaměření.
 

 
Publikováno: 12. 5. 2015 | Počet zobrazení: 2019 článek mě zaujal 483
Zaujal Vás tento článek?
Ano