hnv murr

Huyndai ix35 1,7 CRDi

Model korejského výrobce se svými tvary a stylem vymyká dosavadnímu standardu, který automobilka ve svém portfoliu má. V oblíbeném segmentu SUV se povedlo rozvířit ustálenou vodu. Hyundai vsadil na dynamický design, prostornost a praktičnost.   

 

Hyundai ix35, který nahradil model Tuscon, se dostal na český trh počátkem minulého roku. Vyrábí se v Žilině a nabízí zajímavý poměr cena/výkon/výbava.
V nabídce jsou různé motorizace a také provedení s náhonem na všechna kola. K redakčnímu testu jsme si vybrali dieselovou 1,7 CRDi v provedení 4x2.

I když na délku měří vůz jen 4410 mm, působí větším dojmem. Díky fluidnímu designu je vytvořen velmi dynamický kompaktní model. Dravost vzezření se mu neupře, ale vzhledem k menší světlé výšce je jasné, že se nebude jednat o terénního svalovce, nýbrž o SUV pro lepší komfort cestování s využitím pro lehčí terénní nerovnosti. 
Při pohledu zepředu zaujme „zamračený výraz“, který ale rozjasní nový designový, podélně dělený otvor chladiče. Vlastnímu výrazu přispívají protáhlé světlomety lemující hranu kapoty, které její členění přidalo na působivosti. Zaujaly mě otvory pro mlhová světla lemované chromovou lištou. Velmi zdařilý je boční pohled na svažující se střechu, která dodává vozu společně s tvarovanými bočními okny sportovní náboj, umocněný vzadu malým spoilerem.

Dynamický interiér

Tak jako působí ix35 zvenčí, působí i uvnitř. Interiér je zpracován kvalitně, včetně slícování a použitých plastů. Na některých částech jsou sice použity tvrdší plasty, ale tam, kde je potřeba, jsou měkčené. Dominantou je čtyřramenný volant s ovládáním a přístrojová deska s velmi příjemně a hlavně účelně provedenými hlubokými přístrojovými tubusy, mezi kterými se nachází displej palubního počítače. Jeho ovládání tlačítkem vlevo od krku volantu mi přijde dost nepraktické, intuitivně bych jej hledal na ovládacích pákách pod volantem. Modrobílé podsvícení grafiky přístrojů je příjemné, netáhne večer oči jako červené podsvícení. Uvnitř tubusů jsou umístěny menší ukazatele, které podávají informace o stavu paliva v nádrži a teploty motoru. Volant díky anatomickému tvarování výborně padne do rukou. 
Pěkně jsou řešeny průduchy klimatizace, zdobené stříbrnou lištou. Všechna ovládací tlačítka audiosystému i duální klimatizace na středové konzole jsou umístěny intuitivně a v dosahu řidiče i spolujezdce. Vždy mám radost, když je v interiéru dostatek odkládacích schránek a přihrádek, a ix35 mě v tomto ohledu potěšila. Ve schránce pod středovou konzolou jsou dvě 12 V zásuvky a vstup USB a AUX. Schránka před spolujezdcem je navíc klimatizována.
Testovaný model byl ve výbavě Style, která zahrnuje polokožené čalounění. Takže přední i zadní sedadla byla kombinována s tkaninou. Jinak jsou sedáky pohodlné s menším, ale příjemným bočním vedením. Z pohledu řidiče je dobrý výhled na všechny strany. Překvapením bylo vyhřívaní zadních sedadel. Jelikož je volant nastavitelný v obou směrech, každý řidič si dokáže najít vhodnou pozici. Nalevo od volantu je pro všechny výbavy ve standardu deaktivační tlačítko ESP a tlačítko zapnutí systému sjíždění z kopců DBC.
Přístup do zavazadlového prostoru je optimální, nakládací hrana je v rovině kufru o velikosti 465 l, která sice není úchvatná, ale v porovnání s konkurencí je jedna z větších. Pod zvedací podlahou je plnohodnotné kolo s dostatkem místa kolem něj, takže se dá využít pro uschování drobných předmětů. Sklopením zadních opěradel se úložný prostor zvětší na 1436 l, jen škoda, že opěradla nejdou položit zcela do roviny. Sice tvoří jednolitou podlahu „zavazadelníku“, ale stoupají příkře vzhůru.  

Vznětový tahoun

Ix35 poháněl přeplňovaný řadový vznětový čtyřválec 1,7 CRDi o výkonu 85 kW při 4000 ot.min-1. Maximum točivého momentu 260 Nm je dostupné v širokém spektru otáček, již od 1250 ot.min-1. Agregát je příjemně svižný, velmi pěkně reaguje na podněty plynového pedálu. Nevýhodou je trochu větší hluk ve vyšších otáčkách, ale jinak je odhlučnění dobré. Kulisa 6stupňové manuální převodovky je přiměřeně tuhá a relativně přesná. 
Průměrná spotřeba udávaná výrobcem 6,3 l je reální, v městském provozu a s lehkou nohou jsem naměřil 5,9 l a v dálničním provozu při jízdě dovolenou rychlostí 6,7 l na 100 km.
Naladění podvozku je tužší a pokud není auto zatížené, jsou znát nerovnosti a výtluky na silnicích. Hyundai ix35 pěkně drží stopu, v zatáčkách se moc nenaklání. Brzdy jsou výtečné, a i při prudkém brzdění auto dobře drží směr.
Velmi příjemný je systém asistence sjíždění ze svahu. Po aktivaci tlačítkem na levé straně od volantu stačí pustit brzdu a jen korigovat směr jízdy. Systém udržuje vozidlo v konstantní rychlosti, přibrzďování jednotlivých kol se vyhýbá nebezpečí smyku.

Závěrem

Automobilce se model ix35 velmi povedl, což dokazuje i prodejnost těchto modelů za první čtvrtrok letošního roku. Kompaktní model nabízí dynamický design se sportovním charakterem a praktickým interiérem. Většinou je v SUV prostor pro čtyři cestující s jedním „polosedadlem“, v ix35 je plnohodnotné svezení pro 5 dospělých osob. Navíc cena pod 500 000 Kč s velmi bohatou standardní výbavou je silným argumentem proti konkurenčním modelům. 


 

 

 
Publikováno: 23. 5. 2011 | Počet zobrazení: 5321 článek mě zaujal 921
Zaujal Vás tento článek?
Ano