hnv murr

Linde rozšiřuje portfolio retraků

Kromě tradičního klání řidičů vysokozdvižných vozíků Linde ještěrka cup, a následného mistrovství v německém Aschafenburgu - jehož 10. ročník se letos konal poprvé i jako mistrovství světa v této neobvyklé soutěžní kategorii, uvedla společnost Linde Material Handling další novinky. Mezi čerstvými přírůstky do jejího portfolia na českém trhu tak přibyly např. čtyři nové retraky - Linde R10B až R16B s nosností od 1,0 do 1,6 t. 

 

Nové retraky, charakterizované výrobcem jako tzv. „lehké modely" jsou určené pro lehké až středně náročné aplikace. A přestože jde, co do zařazení v produktovém portfoliu, o základní modely, nabízejí řidičům skutečně vysoký uživatelský komfort.
Vozíky R10B až R16B jsou určeny pro lehké až středně těžké aplikace s výškou zdvihu do 8 m. Charakteristická výbava série retraků Linde R14 až R20, která byla na trh uvedena loni, se objevuje i u této nové série B. Zahrnuje např. pracovní prostor oddělený antivibračními prvky od šasi vozíku, podélně nastavitelnou řídicí konzoli, nastavitelnou jednotku řízení (umožňuje nastavení odporu řízení a počtu otáček volantu), výškově nastavitelnou sedačku řidiče, brzděná nákladová kola, nastavitelný absorbér rázu při vysunutí a zasunutí sloupu a absorbér rázu při dosažení horní polohy vysunutí sloupu. Nová řada je také sériově vybavena důležitými bezpečnostními prvky, jako jsou asistent řízení pro jízdu v zatáčkách, který upravuje rychlost jízdy podle úhlu zatáčky, čtyři na sobě nezávislé brzdové systémy či ukazatel výšky zdvihu. Na rozdíl od výkonnějších modelů a na základě specifik pro nasazení modelové řady B, jsou tyto vozíky rychlejší, a to díky bezúdržbovému 6,5 kW střídavému elektromotoru, který jim umožňuje akcelerovat až do rychlosti 11 km.h-1, a to s břemenem i bez břemene. Navíc k triplexovým verzím sloupů, těmto torzně odolným naklápěcím sloupům, jsou k dispozici i standardní sloupy. Obě verze nabízejí řidiči dobrý výhled díky novým úzkým profilům zdvihového sloupu, který přesto dokáže dosáhnout výšky zdvihu až 7,7 m. Sedačka řidiče je mechanicky odpružená a absorbuje nárazy způsobené nerovnostmi povrchu při jízdě. Kapacita baterie u těchto 48voltových vozíků se pohybuje od 360 do 620 Ah.
Sériová výbava může být rozšířena podle příslušných konkrétních podmínek nasazení retraků. K nadstandardní výbavě patří např. integrovaný boční posuv, panoramatická stříška z pancéřového skla nebo optická varovná signalizace BlueSpot oznamující promítáním modrého světla na podlahu před vozík, že stroj se přibližuje.
„Přibližně polovina vozíků typu retrak pracuje s výškami zdvihu do 8 m. Pro použití v podmínkách, kde není požadován stálý vysoký manipulační výkon, nabízí Linde MH díky této nové lehčí řadě cenově příznivou alternativu k vysoce výkonné standardní variantě označované jako řada Performance," říká Jindřich Kotyza, jednatel společnosti Linde Material Handling ČR, a dodává, „Produktovou řadu retraků nyní rozšiřujeme o čtyři nové modely a nabízíme našim zákazníkům větší výběr přesně na míru jejich potřeb, navíc s odpovídajícím poměrem cena/výkon. I u tzv. vstupních modelů nabízí Linde MH špičku na trhu, zejména co se týká odpruženého pracovního prostoru od šasi vozíku, nastavitelné sedačky řidiče či individuálně nastavitelné konzole ovládání vozíku. V nabídce retraků jsou i modely označené typem G se super elastickými koly pro použití na venkovních zpevněných plochách. Tento model výhodně kombinuje vlastnosti čelního vozíku a retraku a obsluha tak nemusí používat zvlášť prostředky manipulace pro vnitřní a venkovní použití."
Šampionát vysokozdvižných vozíků
Stapler Cup v německém Aschaffenburgu je již 10 let šampionátem řidičů v neobvyklých disciplínách. Původně soutěž německých řidičů se vyvinula v nyní již oficiální světové mistrovství, na němž soupeří vybrané týmy z různých zemí světa.
V Česku se národní kolo pořádá pod názvem Ještěrka Cup a vítězové jedou reprezentovat Česko na mezinárodní finále. Letos z něj postoupil tým ve složení Jindřich Nekolný z firmy Carrier Refrigeration Operation CR, Marek Říha z Ideal Automotive Bor a David Válek z Magna Exteriors & Interiors. Zatímco v loňském ročníku skončil český tým pátý, letos se našim reprezentantům nedařilo. Vítězství si odvezly týmy Německa, Číny a Maďarska. Vedle soutěže týmů se letos poprvé uskutečnilo i mistrovství jednotlivců, v němž stanuli na stupních vítězů reprezentanti Německa, Belgie a Španělska.
Soutěžní dráhy, na nichž předvádějí řidiči ovládání čelních vozíků i retraků, simulují precizní zakládání do regálu, pohyb v úzkých uličkách i další situace, s nimiž se řidiči vysokozdvižných vozíků mohou setkat ve své běžné praxi, tak různé specifické úkoly, jako je např. stavba složitých uspořádání různých objektů, nebo naplnění a odsypávání stanoveného objemu míčků apod. Vesměs šlo o úkoly vyžadující při ovládání vozíku extrémní a mimořádnou přesnost. Soutěž je oblíbenou diváckou atrakcí, a doplňuje je bohatý ukázkový program zahrnující letos např. i unikátní balet vysokozdvižných vozíků, či prezentace systému Dynamic Mast Control, který u nové řady retraků stabilizuje sloup ve velkých výškách. Účinnost systému si mohli vyzkoušet i sami diváci, které vozík zdvihal v bezpečnostních sedačkách až do výšky 11 m.
 

 
Publikováno: 27. 12. 2014 | Počet zobrazení: 2643 článek mě zaujal 563
Zaujal Vás tento článek?
Ano