Ceratizit AMPER 2019

Veřejné zakázky, které jinde nenajdete

Na webu ÚředníNástěnka.cz funguje nová služba, umožňující vyhledávat veřejné zakázky a relevantně o nich informovat. Zaměřuje se především na ty, které by jinak pro potenciální zájemce byly jen obtížně dostupné.

 

„Hlavním obsahem webu ÚředníNástěnka.cz jsou zejména veřejné zakázky malého rozsahu a podlimitní zakázky, ke kterým by se zájemci z řad menších firem a podnikatelů jen těžko dostávali. V tom spatřujeme největší výhodu naší služby,“ upozorňuje Otto Kočí, ředitel společnosti B2M, která je vlastníkem systému ePoptávka.cz, je specialista na B2B on-line poptávkové výběrové řízení.
Služba nevyhledává pouze běžné nadlimitní zakázky, ale i veřejné zakázky malého rozsahu, jejichž předpokládaná hodnota nedosáhne u stavebních prací 6 mil. Kč a u dodávek a služeb 2 mil. Kč. Tedy přesně takové, které jsou vhodné pro menší podnikatele. Zároveň služba vyhledává i podlimitní zakázky v rozsahu do 165 mil. Kč u stavebních prací a u ostatních pak 4,3 mil. Kč.
Veřejné zakázky malého rozsahu nejsou vypisovány podle zákona o veřejných zakázkách. Příkladem mohou být veřejné zakázky vypsané městem: každé město má povinnost zveřejnit zakázku pouze na svém oficiálním webu, což ale znamená, že se zakázka nemusí objevit nikde jinde a je tak velice složité ji dohledat. „Pomocí unikátního software, který dokáže ve velkém spektru vyhledávat i tyto případy, umíme vyhledat i zakázky, které nejsou běžně zveřejňovány v souhrnných věstnících.“ uvádí Otto Kočí. „Klienti se mohou dozvědět o zakázkách, které by složitě vyhledávali a často by se k nim ani nedostali. Místo toho mohou tento čas věnovat co nejkvalitnějšímu zpracování nabídky. Účast v následném výběrovém řízení je pak i jednodušší a méně náročná, protože o ni není tak velký zájem a odpadá konkurenční boj,“ doplňuje Otto Kočí.
Na webu ÚředníNástěnka.cz je i série tipů a doporučení pro zájemce o realizaci těchto zakázek. Například s ohledem na to, že veřejné zakázky malého rozsahu, které služba zasílá, jsou cíleny podle nastavení oborů, kraje a finančního rozsahu. Proto je zájemcům doporučováno, ještě než se pustí do přípravy nabídky zvážit, zda je zakázka pro firmu skutečně zajímavá vzhledem k předmětu zakázky, termínům odevzdání nabídky, realizace a celkově finančnímu plnění. Protože i když je účast ve výběrovém řízení v těchto případech jednodušší a méně náročná na formální zpracování nabídky, prostudování zadání zakázky a vypracování nabídky je časově náročná činnost, takže se vyplatí investovat pouze do zakázek, které firmě mohou přinést náležitý efekt.

 
 

 
Publikováno: 20. 11. 2014 | Počet zobrazení: 1222 článek mě zaujal 242
Zaujal Vás tento článek?
Ano