Amper ITS Schunk

Roste zájem o mobilní a nositelné technologie

Letošní rok bude ve znamení „wearable electronics“ – na 52 % spotřebitelů si během roku 2014 koupí nositelné technologie. Jak vyplývá ze studie poradenské společnosti Accenture, zájem je především o fitness monitory na sledování fyzické aktivity a celkového managementu zdraví, ale přízni zákazníků se ve značné míře těší i tzv. hybridní zařízení.  

 

Průzkum Accenture Digital Consumer Tech Survey 2014 realizovaný na více než 6000 respondentech v šesti zemích (Austrálie, Kanada, Indie, Jižní Afrika, Velká Británie a USA) ukázal, že ve současném světě spotřební elektroniky dominují hlavně smartphony, HD televizory, notebooky a tablety, ale na trhu roste také zájem spotřebitelů o nákup tzv. – nositelných technologií. Například tzv. fitness monitor si v roce 2014 plánuje koupit až 52 % dotázaných. Mnoho z dotazovaných má zájem i o koupi chytrých hodinek (46 %) a chytrých brýlí (42 %).
Nositelné technologie poskytují širokou škálu možností. Fitness monitory sledují srdeční činnost a spálené kalorie, brýle s internetem zase umožňují surfovat, pořizovat digitální fotografie a přijímat hands-free zprávy. 
„V minulém roce se nositelné technologie ukázaly jako další velké odvětví trhu se spotřební elektronikou, zejména pro zdraví a wellness. Výrobci spotřební elektroniky by měli zvážit investice do inovací nositelných technologií a vytvářet ekosystémy, které propojí nositelné produkty se širší škálou interaktivních digitálních sítí. Každý zákazník je zároveň digitální zákazník, čehož důkazem je i enormní zájem o nositelné technologie," řekl Mattias Lewren, globální ředitel divize Accenture Electronics and High-Tech.
Kromě těchto zjištění výzkum zaznamenal i značný zájem o koupi hybridních zařízení - tzv. phabletů, které kombinuji funkce smartphonu a tabletu a velikost jejich obrazovky se pohybuje mezi 5 - 7 palci. Více než polovina (51 %) spotřebitelů uvedla, že namísto koupě tradičního smartphonu by v roce 2014 upřednostnili phablet.
Zároveň, jedna třetina dotázaných potvrdila, že v příštích 12měsících plánuje zvýšit výdaje na digitální zařízení. V průběhu roku 2014 si např. 52 % dotázaných chce koupit smartphone a 40 % tablet. Podobně má v úmyslu 41 % si koupit HDTV a 38 % laptop. Plány spotřebitelů koupit si tyto čtyři typy multifunkčních zařízení daleko převyšují záměry nákupu „jednoúčelových” zařízení, jako jsou domácí herní konzole (25 %), GPS (23 %) nebo čtečky knih (22 %).
 

 
Publikováno: 23. 10. 2014 | Počet zobrazení: 1320 článek mě zaujal 294
Zaujal Vás tento článek?
Ano