EuroBlech Murrelektronik

Věděli jste, jak se testuje nový Transit?

Během krátké doby šesti měsíců se prototyp nového modelu Transit podrobil náročnému testovacímu programu, jež nasimuluje 10 let tvrdého pracovního nasazení, mezi které patří i extrémní podmínky a teploty od -40 do +40 °C.

 

Transit, jehož jméno se stalo synonymem pro užitkové dodávky, patří mezi nejoblíbenější pracovní nástroj ve firmách i u malých živnostníků. A není se čemu divit, jelikož zvládá již několik desetiletí tvrdě pracovat a být oporou svému majiteli. Vděčí za to samozřejmě přísným zátěžovým testům zrychleného stárnutí, kde se odhalí později se projevující nedostatky.
Při testech životnosti najezdí prototypy ekvivalent 11 milionů km, často za velmi extrémních klimatických podmínek. K testování patří rozbité štěrkové cesty, korozivní solné a bahenní lázně, či non-stop jízda dva měsíce nejvyšší dosažitelnou rychlostí.  Odolnost proti korozi se testuje v klimatických komorách, kde jsou vozy po dobu 12 týdnů vystaveny vysoké vlhkosti vzduchu. Při dalším testu musel prototyp celý měsíc jezdit po krátké dráze ve tvaru číslice 8. Více než 5000krát projede nový Transit speciální úsek s extrémními nerovnostmi. Zvládá najíždění 60 km rychlostí do 140 mm vysokého obrubníku.
Mezi testované díly nechybí ani vznětový agregát. Motor 2,2 Duratorq musel vydržet desetitisíce hodin testování ve zkušebně. Jeden z testů např. simuloval 46 dnů nepřetržitého městského provozu. Životnost jednotlivých komponentů ověřovaly speciální zkušební stolice, které za 30 dnů zvládnou provést stejný počet cyklů, jaký odpovídá deseti letům reálného používání.
„Napodobujeme nejhorší možné zacházení, jakému lze dodávku vystavit, a spokojeni jsme až tehdy, když nový model projde bez ztráty kytičky ,“ řekl David Gregory, šéfkonstruktér programu Transit.
Nový model je v historii Transitu první, který se bude prodávat jak v Evropě, tak v Severní Americe. Proto se musel podrobit testům ve zkušebních areálech Fordu jak v belgickém Lommelu, tak i michiganském Romeu. V Lommelu jsou např. testovány varianty dodávek, podvozků s kabinou a minibusy ve více než 30 náročných zkouškách, mezi které patří i test odolnosti při jízdě s přívěsem. Ten je prováděný se zatížením na nejvyšší přípustnou hmotnost.
Na základě všech poznatků dosažených při testování provedli vývojáři více než 100 důležitých úprav a modifikací.

 

 
Publikováno: 25. 9. 2014 | Počet zobrazení: 1139 článek mě zaujal 204
Zaujal Vás tento článek?
Ano