hnv murr

Kompaktní 308 SW s velkorysým prostorem

Francouzský Peugeot představil na českém trhu velký elegantní model trojkové řady patřící do segmentu C, který svými liniemi a nízkým tvarem dává tušit dynamicky pojatý kombík. Novinka, která si odbyla světovou premiéru na letošním jarním autosalonu v Ženevě, vyšla ze stejné dílny jako hatchback a tak není divu, že mají i identickou kabinu, tzv. i-Cocpit, nabízející velmi moderní a elegantní interiér. Díky nové platformě EMP2, na níž byl nový model postaven, poskytuje jednu z největších kabin a zavazadlových prostorů v tomto segmentu. 

 

Nový kombík 308 SW je dlouhý 458,50 cm, široký 180,40 cm a na výšku měří 147,10 cm, což jsou rozměry, které nabízejí velkou prostornost interiéru i úložného prostoru. Přední část modelu 308 SW je stejná jako u hatchbacku. Profil je ladně vyvážený a díky štíhlé linii působí sportovně, dynamiku podtrhuje i sešikmená střecha. Od vyšší výbavy jsou propracované přední světlomety osazeny technologií Full LED, kde dohromady 62 LED diod zabezpečuje velmi kvalitní svítivost. Ve srovnání s hatchbackem se zvětšil rozvor o 11 cm a zadní převis o 22 cm. Prodloužený rozvor napomohl zvětšení zadních partií a nárůstu objemu zavazadelníku, který se nyní řadí mezi jeden z největších ve svém segmentu. Pod krytem, včetně přihrádek, dosahuje objem 660 l a po sklopení zadních sedadel (ovládané páčkami na stranách zavazadlového prostoru) vznikne nejen zcela rovná podlaha, ale celkově se objem zvětší na 1775 l. Zadní světla přesahující do boku vozu (stejně jako u hatchbacku) vytvářejí pomocí 42 LED diod neobvyklý světelný podpis ve tvaru C.

Moderní interiér
Jde o inovativní koncepci místa řidiče typu i-Cockpit, jenž tvoří čtyři základní součásti: kompaktní volant, vyvýšený sdružený přístroj pro lepší odečítání informací, výškově upravená středová konzole a velký dotykový displej (9,7“) pro intuitivní řízení. Téměř úplně zmizela tlačítka, čímž vzniká dojem velmi čistého interiéru. K tomu přispívají také vysoce kvalitní použité materiály. Obrovská skleněná střecha s plochou 1,62 m2 dodává interiéru velkou světlost. Rozšířil se úhel otevírání zadních dveří, tím je umožněn lepší přístup k zadním sedadlům, které se dají navíc posunout o 29 mm dozadu.

Výkonné agregáty
Nový kombík disponuje zcela novými výkonnými benzínovými a dieselovými motory Euro6 nejnovější generace. V benzínové verzi je rozsah výkonu od 95 do 114 kW a emise CO2 začínají na 109 g/km. Dieselové motory dosahují výkony od 67 do 110 kW, emise nepřekračují 111 g CO2/km. Např. verze 1,6 l BlueHDi o výkonu 88 kW ve spolupráci s 6stupňovou manuální převodovkou vykazuje spotřebu v kombinovaném režimu pouze 3,2 l/100 km a emise jen 85 g CO2/km, což je v daném segmentu pěkný počin. Od letošního července přibude do nabídky tříválcový benzínový motor PureTech s přeplňováním a také nová 6stupňovou automatická převodovka.
Motor s přeplňováním PureTech 1,2 e-THP se třemi válci a výkonem 95 kW, spojený s 6stupňovou manuální převodovkou, disponuje vysokotlakým přímým vstřikováním (200 bar) opatřený turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (běží při 240 000 ot.min-1). S maximálním točivým momentem 230 Nm při 1750 ot.min-1 vykazuje nejlepší kompromis mezi výkonem a točivým momentem při nízkých otáčkách na trhu. 95 % točivého momentu je k dispozici mezi 1500 a 3500 ot.min-1. Ve srovnání se současnými motory vykazuje snížení spotřeby paliva i emisí až o 21 %.
Technologie BlueHDi, která spojuje funkci SCR (selektivní katalytické redukce) a filtr pevných částic s aditivem, umožňuje snížit emise NOx (oxidy dusíku) až o 90 %, optimalizovat emise CO2 a spotřebu a zlikvidovat 99,9 % pevných částic. K dispozici budou tři motory BlueHDi:     1,6 l o výkonech 74 a 88 kW a 2,0 l výkonu 110 kW.
Silnější verze 1,6 BlueHD představuje úspornou technologickou novinku s výkonem (88 kW) a maximum točivého momentu 300 Nm při 1750 ot.min-1. Dle vyjádření výrobce, jde o nejdůležitější motor v nabídce.

Odlehčená koncepce
Stejně jako u hatchbacku byla díky modulární koncepci a inovativním technickým řešením snížena hmotnost o 140 kg. Jak uvedla automobilka, ve srovnání s obdobnými vozy, motory a výbavou, jde o nejlehčí automobil v segmentu. Přemístěním hlavních komponent a snížení výšky vozu bylo sníženo i těžiště vozu o 20 mm oproti předchůdci. Usnadnilo se tak pronikání vozu vzduchem, koeficient Cx dosahuje hodnoty 0,28 s Sx od 0,64 m2. Peugeot 308 SW se tak z hlediska aerodynamiky řadí mezi nejlepší kombi na trhu, bez ohledu na segment. Snížením těžiště se zajistila také lepší stabilita. Optimalizací podvozku se podařilo zmenšit poloměr otáčení o 20 cm (stopový průměr 11,2 m). Díky nově umístěnému zadnímu tlumiči, který prochází ramenem, se zlepšil komfort a chování vozu.
Pro pohodlnější a bezpečnější řízení je nové kombi vybaveno řadou podpůrných prvků řízení. Např. v nabídce příplatkové výbavy je k dispozici Driver Assistance Pack, který má v přední části zabudovaný radar, spojený s fungováním tří zařízení: Aktivní tempomat, Distant Alert a automatické nouzové brzdění. Dále pak je třistaosmička vybavena systémem sledování mrtvého úhlu, elektrickou parkovací brzdou, couvací kamerou, bezklíčovým přístupem a startováním, systémem Park Assist nové generace pro automatické příčné i podélné parkování a sportovní prvek Driver Sport Pack pro dynamickou jízdu.
V nabídce přináší zákazníkům i novou generaci mobilních služeb, např. mobilní internet Peugeot Connect Apps, či mobilní verzi aplikace MyPeugeot, která umožňuje najít informace týkající se vozidla na chytrém telefonu (poloha, stav tachometru, spotřeba, rozsvícené kontrolky apod.), ale bohužel ani jedna ze zmíněných mobilních služeb zatím není na našem trhu dostupná.  /dk/
 

 
Publikováno: 22. 7. 2014 | Počet zobrazení: 2986 článek mě zaujal 641
Zaujal Vás tento článek?
Ano