ITS Schunk

Motory s lepší tepelnou účinností a nižší spotřebou

Zlepšovat ekologické parametry svých vozů chce Toyota prostřednictvím nově vyvinutých vysoce hospodárných motorů zdokonalených na základě vývoje hybridních systémů.

 

Jedním z nově představovaných agregátů je zážehový motor 1,3 l, u nějž Toyota využívá tzv. Atkinsonův cyklus – s nímž se lze běžně setkat u hybridních pohonů. Pro Atkinsonův cyklus je typický vyšší expanzní poměr a nižší tvorba odpadního tepla díky vysokému kompresnímu poměru (13,5:1), což se odráží ve velmi dobré tepelné účinnosti.
Toyota plánuje spotřebu této pohonné jednotky ještě snižovat prostřednictvím dalších inovací, jako je např. nový tvar sacího kanálu k silnějšímu rozvíření vzduchu uvnitř válců (tzv. „tumble“, kdy směs paliva se vzduchem proudí ve svislé spirále), nebo systémem chlazené recirkulace výfukových plynů (EGR) v kombinaci s technologií proměnného časování ventilů VVT-iE přispívající k lepšímu spalování a snížení ztrát.
V konečném důsledku bude nový motor vykazovat tepelnou účinnost 38 %, čímž se v rámci velkosériově vyráběných motorů zařadí na samý vrchol. Nové pohonné jednotky efektivně využívají moderní technologie spalování a redukce ztrát. Oproti současným vozidlům tak zajistí snížení spotřeby minimálně o 10 %. Do roku 2015 celosvětově představí Toyota celkem 14 nových variant pohonných jednotek.
 

 
Publikováno: 22. 7. 2014 | Počet zobrazení: 1817 článek mě zaujal 291
Zaujal Vás tento článek?
Ano