hnv murr

Seat spustil vlastní obří solární elektrárnu

Španělská automobilka Seat ze skupiny Volkswagen Group uvedla do provozu vlastní solární elektrárnu, která je podle vyjádření představitelů firmy největší solární elektrárnou v automobilovém průmyslu vůbec. 

 

Projekt Seat al Sol, vyvinutý ve spolupráci se společností Gestamp Solar, je už v plném rozsahu zprovozněn a poskytuje čistou energii ve velkém měřítku v místě její spotřeby (princip decentralizované výroby). Elektrárny mají nominální výkon téměř 11 MW a maximální výkon 12 MW. Výstavba, která byla zahájena již v roce 2010, si vyžádala celkové náklady v hodnotě 35 mil. eur (ca 945 mil. Kč). Po dokončení třetí a finální fáze výstavby představila nyní španělská značka svůj stěžejní projekt v rámci strategie ochrany životního prostředí.

Nulové emise CO2 a dvojnásobné přínosy
Solární články instalované na střechách výrobních hal a skladů Seatu ve městě Martorell u Barcelony zaujímají plochu 27,6 ha, což odpovídá ploše téměř 40 fotbalových hřišť. Celkem 53 000 solárních panelů rozmístěných v jednotlivých areálech na střechách dílen a přechodných parkovacích ploch pro vyrobená vozidla bude vyrábět 15 milionů kWh za rok. To představuje takové množství elektřiny, která pokryje čtvrtinu potřebné energie pro výrobu nového modelu Leon. Emise oxidu uhličitého se tak každoročně sníží o zhruba 7000 t - to je 8,5krát více CO2, než každý rok pohltí Central Park v New Yorku.
Tři fáze projektu byly realizovány instalací na již postavených stavbách, což je systém, který se v průmyslovém sektoru stále vyvíjí. Tím se zabránilo zabírání další plochy a negativnímu vlivu na výrobní procesy. Solární panely nad skladovacími plochami navíc vyrábějí čistou energii a zároveň chrání vyrobené vozy před nepříznivými povětrnostními podmínkami.

Výrobní závod Ecomotive
Projekt Seat al Sol se stal vlajkovou lodí úsilí značky o ochranu životního prostředí, nicméně nejde o jedinou aktivitu automobilky v této oblasti - firma využívá i další systémy pro snižování emisí. Ze závodu Martorell vedou dvě vlakové tratě o celkové délce 40 km, po nichž jsou vyrobená vozidla přepravována přímo do barcelonského přístavu (Autometro), zatímco z barcelonského závodu Zona Franca směřují do Martorellu komponenty (Cargometro). Obě železniční tratě snižují zatížení silnic o 50 000 jízd nákladních vozidel za rok a představují redukci emisí CO2 o 2000 t ročně.
Kogenerační jednotka podniku navíc vyrábí 50 % elektrické a 90 % tepelné energie, kterou závod spotřebuje, čímž se ušetří až 12 800 t CO2 za rok.
 

 
Publikováno: 13. 2. 2014 | Počet zobrazení: 2194 článek mě zaujal 619
Zaujal Vás tento článek?
Ano