Ceratizit SPS AMPER 2019 Schunk EuroBlech Murrelektronik

Automobil, který se automaticky vyhne překážce

Prototyp vozu, který dokáže předejít srážce nejen se stojícím či pomalu jedoucím vozidlem, ale také s chodcem, představila společnost Ford Motor Company ve svém zkušebním areálu v Belgii. Vozidlo je vybaveno technologií autonomního řízení a brzdění pro odvrácení kolize s překážkou v jízdním pruhu. 

 

Model Ford Focus, který se dokáže vyhnout překážce vyvinul Ford v rámci evropského výzkumného projektu interactIVe (Accident Avoidance by Active Intervention of Intelligent Vehicles), vedeného přímo automobilkou a financovaného Evropskou unií. Konsorcium 29 partnerů sestávajících ze sedmi výrobců automobilů, šesti dodavatelů, z výzkumných institucí a dalších podílníků spolupracuje na vývoji systémů pro odvrácení bezprostředně hrozící kolize již od roku 2010.
Technologie autonomního objetí překážky, testována při rychlosti přes 60 km.h-1, snímá silnici před vozem prostřednictvím tří radarů, ultrazvukových senzorů a kamery. Pokud zaznamená pomalu jedoucí či stojící objekt, upozorní řidiče nejprve vizuálním a poté i zvukovým výstražným znamením. V případě, že řidič nezareaguje, začne systém automaticky brzdit, vyhledá volný prostor z obou stran překážky a převezme kontrolu nad řízením, aby provedl vyhýbací manévr.
„Náš výzkumný projekt je příslibem bezpečnější budoucnosti, v níž bude možné výrazně zmenšit riziko některých typů dopravních nehod,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů.
V belgickém Lommelu Ford představil rovněž novou koncepční studii Ford S-MAX Concept se systémem Pre-Collision Assist, který rozpoznává chodce a v případě bezprostředně hrozící srážky začne automaticky brzdit.
Již dnes Ford vyrábí a prodává automobily také na českém trhu s vyspělými systémy aktivní bezpečnosti. Systém Active City Stop snímá 50krát za sekundu obraz situace před vozem a v případě nutnosti začne automaticky brzdit. V rychlostech do 15 km.h-1 dokáže nehodě zcela zabránit, do 30 km.h-1 výrazně zmírní její následky. Systém udržování v jízdním pruhu sleduje prostřednictvím kamery polohu vozu vůči vodorovnému dopravnímu značení, a pokud zaznamená, že se vůz začíná vychylovat ze směru, jemně zasáhne do řízení.
 

 
Publikováno: 18. 12. 2013 | Počet zobrazení: 1241 článek mě zaujal 233
Zaujal Vás tento článek?
Ano