EuroBlech Murrelektronik

Suzuki Swift, 5dveřový Sport

Počátkem třetího kvartálu letošního roku představila japonská automobilka Suzuki modernizovaný model Swift ve sportovní verzi s jasně označeným přídomkem Sport na pátých dveřích. Místo tří dveří je totiž dostupná už i v 5dveřovém provedení. A nejde jen o název, Swift zaujme na první pohled sportovním designem.

 

Nejen na českém trhu se Suzuki Swift Sport prodává už nějakou dobu, ale v letošním faceliftu poprvé ukázal praktickou modifikaci v 5dveřovém provedení. První pohled na venkovní design faceliftovaného modelu vyvolává sportovní náladu. Prostě mu to sluší. Byť jde o malé městské auto, disponuje doplňky jako střešní spojler, nárazníky s agresívními prvky, lité disky 17palcových kol a také dvojici chromových koncovek výfuku. Pěkné je, že i přes své proporce a nižší světlost je přední nárazník dostatečně vysoko, takže mu neublíží ani vyšší obrubník při parkování.  
V prostoru kabiny zaujmou stylové prvky např. velké stehy červenou nití ve vnitřním obvodu tříramenného volantu, lemy sedaček, kůže na řadicí páce nebo lemy koberečků. Nejvíc mě zaujal volant. Díky tlustšímu věnci, malému průměru a ergonomickému tvarování sedl pěkně do rukou a k tomu se sedadlo řidiče dalo nastavit v obou směrech, takže s nastavením dobrého posedu nebude mít žádný řidič problém. Obě přední sedadla mají pěkné boční vedení, zato vzadu jde spíš o mírně tvarovanou lavici. Místa vepředu má řidič i spolujezdec dostatek. Zadním pasažérům ale moc místa v oblasti kolen nezbývá.
K pohodlí řidiče přispívá bezklíčový systém. Startování se provádí tlačítkem vpravo od volantu a uzamykání i odemykání vozu tlačítkem na klice dveří. Podmínkou je mít klíč neustále u sebe.
Po nastartování se mi líbil pěkný zvuk benzínového motoru. Jde o klasickou atmosférickou šestnáctistovku s výkonem 100 kW. Pro běžnou jízdu stačí nízké a střední otáčky, ale pokud chcete využít ostřejšího svezení, ke kterému Swift Sport vyloženě vybízí, je potřeba dostat motor do otáček nad 5000 ot.min-1. Tam se cítí asi nejlíp. Reaguje okamžitě na akcelerátor, bez prodlevy turbodmychadla. Řadicí páka by mohla mít ekonomičtější tvar, ale řazení bylo příjemné, dráhy přesné a krátké. Manuální 6rychlostní převodovka patří mezi nejlepší v tomto segmentu malých aut. 
Podvozek je tužší, ale pěkně naladěný. S drobnými nerovnostmi silnice si poradil hravě, u větších se to nedalo přehlédnout. Mně osobně vyhovoval, je to sportovní auto ne limuzína. Při projíždění zatáček jsou náklony výraznější, ale vůz je stabilní s dobrou ovládatelností. Řízení je přesné a kola přesně kopírují záměr řidiče.
Swift není díky motoru o obsahu 1,6 l stavěn na rychlostní závody, ale dokáže přimět řidiče k hravé sportovní jízdě. Je velmi čitelný a lze hezky balancovat mezi nedotáčivostí a přetáčivostí projížděním zatáček. Překvapila také spotřeba, v kombinovaném provozu jsem naměřil jen 6,6 l na 100 km.
Malých "sporťáků" je na našem trhu dostatek a tak Swift musí něčím zaujmout v silné konkurenci, jako je např. Renault Clio GT, Škoda Fabia RS, Seat Ibiza Cupra, VW Polo GTI, Peugeot Gti nebo Ford Fiesta ST. A tou jeho silnou stránkou je právě atmosférický motor a také velmi přijatelná cena.  /pk/
 

 
Publikováno: 24. 10. 2013 | Počet zobrazení: 1371 článek mě zaujal 237
Zaujal Vás tento článek?
Ano