murr Schunk

STILL představuje novou vlajkovou loď - a hned celou flotilu...

Řada vysokozdvižných vozíků RX 70 firmy STILL se rozrostla o nové výkonné modely. S vozíky RX 70-40/50 a RX 70-60/80 představuje společnost nástupce oblíbené řady R 70. Tyto nové typy vysokozdvižných vozíků jsou podle charakteristiky výrobce ideálním doplněním stávajících flotil o stroje pro „těžké“ úkoly. Na blížícím se mezinárodním strojírenském veletrhu firma předvede tyto výkonné modely všem zájemcům, kteří si je budou moci "osahat" zblízka.

 

Základní myšlenkou nového vysokozdvižného vozíku se spalovacím motorem a nosností 4 až 8 t je optimální výkon překládky. Výkon překládky je mnohem víc než jen čistý výkon motoru. Maximální výkon překládky zajistí pouze optimální souhra pěti klíčových aspektů, kterými jsou síla, přesnost, ergonomie, kompaktnost a bezpečnost. Propojením těchto pěti aspektů s výkonností člověka a stroje vznikly nové modely, které ideálně doplní výrobkové portfolio firmy STILL.

Konstelace výkonu a efektivity
Nová kombinace síly od firmy STILL umožňuje promyšleným spojením výkonného průmyslového motoru a osvědčeného dieselelektrického pohonu dosáhnout vysoké pracovní rychlosti při nízké spotřebě. Tato síla je efektivně převáděna precizním a jemným řízením pohonu pojezdu a pracovní hydrauliky ve spojení s pěti nastavitelnými programy jízdy. Navíc je v každém programu možné individuálně přizpůsobit maximální rychlost jízdy a parametry akcelerace a brzdění. Vysokozdvižný vozík je přímo „přilepený“ k noze řidiče, zrychlování a brzdění se ovládá pouze plynovým pedálem, provozní brzda se téměř nepoužívá. Když řidič uvolní plynový pedál, vozík zcela bez opotřebení brzdí elektricky.
Automatické brzdění slouží i jako pojistka proti nechtěnému rozjetí na nerovném podkladu nebo na rampách. Stejně jako všechny vysokozdvižné vozíky s elektrickým a spalovacím motorem z rodiny STILL nabízejí i tyto „velké“ vozíky konstantní, jemné a precizní jízdní vlastnosti, řidič tak může pracovat velmi přesně a produktivně.
Díky použití bezúdržbových zapouzdřených konstrukčních prvků např. bez opotřebení pracujících třífázových elektrických pohonných agregátů a lamelových brzd v olejové lázni je nutná údržba vozíku jen každých 1000 motohodin, popř. 12 měsíců. Vysokou disponibilitu při současně nízkých servisních nákladech zajišťují snadno přístupné body pro údržbu a integrovaný diagnostický systém, který umožňuje zobrazení chybových hlášení či pokynů pro servis na displeji a tím i rychlou identifikaci závady.

Ergonomie kombinovaná s designem
Nové vysokozdvižné vozíky se vyznačují ergonomicky vyzrálým a funkčním designem. Zejména model s nosností 6 - 8 t v sobě koncentruje tolik síly na tak malém prostoru, jako nikdy předtím. Díky šířce vozíku pouhých 1,60 m (RX 70-60) je možné přepravovat i těžká břemena ve velmi úzkých uličkách (pod 5 m) – tím je jedním z nejobratnějších vozíků ve své třídě. Optimálně se tak dají využít disponibilní skladovací prostory.

Nové vysokozdvižné vozíky jsou ukázkou příkladného řešení, i pokud jde o vnitřní provedení - např. kabina řidiče je u vozíku RX 70-60/80 posunutá doleva, což zajišťuje volný výhled přes zvedací zařízení a kolem něj.
Nízko uložený válec naklánění, velká zorná pole v celé ochranné stříšce řidiče a vnější kontury vozíku umožňují vynikající výhled do všech stran. To je, zejména v náročných nasazeních jako např. v papírenském, nápojovém a dřevařském průmyslu nebo při nakládání kamionů, nezbytný předpoklad rychlé a bezpečné práce.
Výrobce kromě funkčních parametrů nezapomněl ani na řidiče - koncepce pracoviště využívá u všech vysokozdvižných vozíků STILL prostor i pro individualitu. Široké možnosti výběru vybavení kabiny, optimální uspořádání a tvar ovládacích prvků a prostorná kabina řidiče tlumící vibrace a hluk jsou přínosem pro zvýšení komfortu řidiče. Nové modely vykazují absolutně špičkové hodnoty zrychlení vibrací působících na obsluhu vozíku, což pozitivně působí proti poškozenému zdraví.

Úsporné a ekologické
Dalším významným faktorem je ekologická zodpovědnost. Nové modely RX 70 s velkou rezervou splňují mezní hodnoty emisí dle 97/68/ES stupeň 3b. U vozíku RX 70-60/80 jsou kombinací oxidačního katalyzátoru a filtru pevných částic redukovány emise oxidů dusíku oproti předchozím modelům o přibližně 50 %, a emise sazí dokonce o celých 97 %. Jako jediný vysokozdvižný vozík ve své třídě dosahuje RX 70-40/50 těchto hodnot dokonce jen použitím oxidačního katalyzátoru. Pro splnění požadovaných mezních hodnot zde není díky novému motoru Deutz o objemu 2,9 l vůbec potřeba použití filtru pevných částic. Vlivem nízkých hodnot emisí jsou nové vozíky i výjimečně úsporné. Vedle známého programu Blue-Q pro zvýšení efektivity a osvědčeného dieselelektrického pohonu nabízejí modely RX 70 další jedinečnou výhodu: inteligentní řízení pojezdu. Rozjetý vozík přeřadí ještě o jeden převodový stupeň výše – otáčky motoru klesnou o čtvrtinu, a přesto se rychlost jízdy udrží. Tato moderní technika snižuje spotřebu paliva a v kombinaci s dodávaným tempomatem na přání zákazníka zajišťuje uvolněnou a úspornou jízdu na dlouhých trasách.
 

 
Publikováno: 23. 10. 2013 | Počet zobrazení: 1702 článek mě zaujal 359
Zaujal Vás tento článek?
Ano