EuroBlech Murrelektronik

Stylový Grand C4 Picasso

Citroën představuje rodinný model Grand C4 Picasso, který se díky nové platformě EMP2 naprosto odlišuje od 5místné verze. Nabízí třetí řadu sklopitelných sedadel, nejprostornější místa ve 2 a 3. řadě sedadel v segmentu a díky vylepšeným dveřím lepší přístup ke třetí řadě sedadel.  

 

Novinka se může chlubit specifickým designem. Předek vozu je sice upraven, přední převis zkrácen o 11,6 cm, snížil se motorový blok a podlaha a rozšířil se rozchod (+82 mm vepředu, +31 mm vzadu), ale navenek nic nového. Boční pohled je zcela rozlišitelný díky dlouhým střešním obloukům a velkým prosklením. Zato zadní část je zcela nová. Zadní světla tvořená LED diodami vytvářejí výrazný 3D efekt.
Nová platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2) umožnila o 11 cm zvětšit rozvor, který je nyní největší v této kategorii (284 cm) při zachování délky předchozí generace vozu (459 cm). Tím se podařilo zvětšit objem zavazadlového prostoru o 69 l na 645 l (VDA) a také zabudovat třetí řadu sklopitelných sedadel, díky níž lze převážet až 7 pasažérů. Přední sedadla disponují masážní funkcí a cestující ve druhé řadě, kromě toho, že má každý samostatné křeslo s nastavitelným sedákem a sklonem opěradla, mohou využívat multimediální paket „plug & play“.

Technologie pro bezpečnost
Nové C4 Picasso díky inovativním technologiím předjímá rizika a poskytuje pomoc pro bezpečnější řízení.
Díky čtyřem kamerám rozmístěným kolem vozu má řidič na výběr pohled na vůz z ptačí perspektivy, zadní pohled nebo přední panoramatický výhled. Parkovací asistent pomůže automaticky zaparkovat jak do řady, tak i podélně. Radar v předním nárazníku upozorní na každé zpomalení vozidla vepředu a udržuje stálý odstup od něj a také varuje před možným rizikem kolize. Ultrazvukový systém zas informuje řidiče o přítomnosti vozidla v mrtvých úhlech kolem vozu.

 

Lídr segmentu ve spotřebě a emisí CO2
Grand C4 Picasso byl odlehčen o více než 100 kg oproti předchozí generaci. To se podařilo díky nové platformě EMP2 používající u některých dílů hliník, vysokopevnostní ocel a kompozitní materiály. Přispěla také optimalizace vnějších rozměrů. Vzhledem ke snížené hmotnosti, aerodynamickému zpracování (SCx 0,70) a optimalizované řadě motorů došlo k výraznému snížení emisí a spotřeby.
Základní motor 1,6 e-HDi 115 vykazuje emise 104 gramů CO2 s novou generací převodovek ETG6 (105 g CO2 s manuální převodovkou) a spotřebu v kombinovaném režimu 4 l /100 km.
Motor e-HDi 90 Airdream s 6stupňovou převodovkou ETG6, vykazuje pouhých 98 g CO2/km a spotřebu v kombinovaném režimu 3,8 l/100 km, což je v této kategorii rekord.
Navíc bude Grand C4 Picasso první model ve značce s motorem BlueHDi, který splňuje normu Euro 6. Dvoulitrový BlueHDi o výkonu 150 k vykazuje rekordní emise 110 g CO2/km (117 g CO2/km u automatické převodovky). Zahrnuje i modul SCR (selective catalytic reduction), jedinou technologii schopnou výrazně snižovat emise oxidů dusíku (NOx) (- 90 %) a současně snižovat i emise CO2.
Šestistupňovou manuální převodovku, která je k dispozici u všech naftových motorů, doplňuje nová 6stupňová pilotovaná převodovka ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds) pro motory 1,6 e-HDi 90 a 1,6 e-HDi 115. /kos/
 

 
Publikováno: 23. 9. 2013 | Počet zobrazení: 1504 článek mě zaujal 254
Zaujal Vás tento článek?
Ano